Rejsekort erstatter mange af FynBus´ nuværende produkter

10. jun 2016 kl. 10:19
15. januar 2017 varsler både en afslutning for nuværende FynBus-produkter og en start for FynBus’ overgang til Rejsekort. Fra denne dag er det nemlig muligt at benytte Rejsekort i alle FynBus’ busser.
FynBus’ bestyrelse har besluttet, at FynBus skal tilslutte sig Rejsekort og derved gøre Rejsekort til et landsdækkende billetsystem med undtagelse af Bornholm. Det betyder, at det bliver lettere at være passager i den kollektive trafik i Danmark. Samtidig betyder det, at FynBus siger farvel til mange eksisterende produkter, nemlig alle kortprodukter.

Den 14. januar 2017 er sidste dag, hvor det er muligt at købe et KVIKkort, Værdikort eller Turkort. Det gælder for både voksne, børn og pensionister, og den 2. marts er sidste dag, hvor det er muligt at forny sit periodekort. Det vil dog være muligt at benytte alle eksisterende kortprodukter i en overgangsperiode.

Den sidste dag, hvor kunder kan benytte nuværende FynBus-kortprodukter i bussen, bliver den 31. marts 2017. Fra 1. april skal man således benytte Rejsekort, kontantbillet, mobil-billet eller sms-billet, hvis man skal med bussen.

På www.fynbus.dk/om-rejsekort er det muligt at finde den komplette liste over de nuværende FynBus-produkter, der bliver sagt farvel til. Sammen med listen er der et forslag til, hvilket rejsekortprodukt man kan vælge som erstatning for et af de nuværende produkter.

Yderligere oplysninger?
Kontakt Kommunikationschef Martin Krogh, tlf. 30 67 11 62