Gå til hovedindhold
Ikon for at åbne menu
Tre fakta om lokationsdeling på Rejsekort som app LÆS MERE

Sådan bruger du erhvervsportalen

Vi hjælper dig med at finde rundt på erhvervsportalen og viser hvilke muligheder du har som portalbruger eller kontaktperson.

Opret adgang som kontaktperson

Som kontaktperson vil du modtage en e-mail med et link, som du skal benytte i enten browseren Chrome eller Edge, for at du kan oprette adgang til Check Udvej Erhvervsportalen. Linket fører dig til en side, hvor du vil blive bedt om at indtaste din e-mailadresse som kontaktperson, en selvvalgt adgangskode, som du skal bekræfte ved at angive den igen og sidst et kortnummer på et af din virksomheds aktive rejsekort erhverv.

Som kontaktperson kan du godt være tilknyttet flere aftaler, hvorfor du skal være opmærksom på at vælge den relevante aftale, når du logger ind på Check Udvej Erhvervsportalen.

Vær opmærksom på at erhvervsportalen kun fungerer på browseren Google Chrome og Microsoft Edge.

Opgaver i erhvervsportalen

Under opgaver på erhvervsportalen kan kontaktperson/portalbruger se aftalens manglende check ud, indmelde/godkende rejser og anmodninger fra kortbrugere..

Foretag indmelding via erhvervsportalen

Under Manglende check ud kan kontaktperson/portalbruger se og indmelde en rejse med et manglende check ud. Hvis en rejse med et manglende check ud endnu ikke er registreret i systemet, så er det muligt at benytte check ud for en anden rejse.


Oversigt over rejser

Under Rejser kan kontaktperson/portalbruger se alle virksomhedens rejser, hvor der er glemt at checke ud. Ved at klikke på månederne, kan man se de specifikke oplysningerne om rejserne, såsom hvor rejsen startede eller om der er blevet foretaget en indmelding og om den er godkendt.

Liste af kort/kortbrugere

Under Kortbrugere kan kontaktperson/portalbruger se hvilke kortbrugere der har fået tildelt rettighed til indmelding af manglende check ud. Herudover har kontaktperson/portalbruger en oversigt over aftalens aktive Rejsekort.  

Indstillinger

Under Indstillinger kan kontaktperson/portalbruger se listen af adminbrugere, indstillinger for mailnotifikationer og indstillingerne for godkendelse af kortbrugere. Som kontaktperson/portalbruger kan du selv oprette flere portalbrugere eller redigere oplysninger i de øvrige portalbrugere i virksomheden.

Notifikationer

Under Notifikationer kan kontaktperson/portalbruger vælge, hvor ofte virksomheden vil modtage mails vedrørende manglende check ud.

Det kan være en god ide, at tage stilling til hvor ofte der skal modtages mail da indstillingen gælder for alle kontaktperson/portalbrugere under aftalen.

Godkendelse

Under godkendelse af kortbrugere kan kontaktperson/portalbruger vælge betingelserne for hvornår en ansat er godkendt til at foretage indmeldinger. Ved at vælge manuelt skal kontaktperson/portalbruger eller en anden portalbruger godkende alle nye kortbrugere til systemet. Ved autogodkendelse vil alle nye kortbrugere automatisk godkendes.

Under domæne kan du og andre portalbrugere udvælge en række domæner, som gør at kortbrugeren automatisk får adgang. Typisk ville disse være maildomæner som er forbeholdt jeres virksomhed.

Profil

Under Profil er det muligt at ændre password. Det er ikke muligt at ændre oplysningerne under virksomhedens oplysninger. Det er kun trafikselskabet som aftalen er indgået med som kan ændre disse data.