Tre fakta om lokationsdeling på Rejsekort som app LÆS MERE

Rejsekort runder en million rejser på en uge

28. maj 2014 kl. 13:30
Rejsekort har for første gang rundet en million rejser i løbet af én enkelt uge. Og i Hovedstadsområdet, på Sjælland, i Nordjylland og Syd- og Sønderjylland anvendes Rejsekort flittigt. Seneste skud på stammen er busserne i det midtjyske, hvor Rejsekort fra12. juni kan bruges i bybusserne i Horsens.
Flere og flere danskere bruger efterhånden Rejsekort som billet til bus, tog og metro. Der er nu 750.000 Rejsekort i omløb over hele landet, og de bliver brugt så flittigt, at Rejsekort A/S i uge 19 (5.-11. maj) for første gang kunne registrere over en million enkeltrejser på en enkelt uge.

– Den seneste kundeundersøgelse viser, at 79 pct. rejsekortkunderne synes, at det er en god eller meget god ide at indføre Rejsekort i den kollektive trafik, og at 63 pct. af rejsekortkunderne har anbefalet Rejsekort til andre, siger Bjørn Wahlsten, administrerende direktør i Rejsekort A/S.

Om Rejsekort Rejsekort er et elektronisk billetsystem baseret på et chipkort, der kan bruges i bus, tog og metro. Rejsekort samler landets forskellige trafikselskaber og takstområder i ét fælles system, der gør det nemmere at bruge kollektiv trafik.

Rejsekort A/S, der administrerer Rejsekort, har siden 2011 omsat for over 2 mia. kr. på rejsekortrejser og enkeltbilletter solgt via rejsekortsystemet. Af de flere end 750.000 Rejsekort i brug i Danmark er 700.000 Rejsekort personlige eller Flex. Der er foretaget ca. 60 mio. rejser på Rejsekort, siden systemet blev taget i brug.