Gå til hovedindhold
Ikon for at åbne menu

Betaling og fakturering

Ja, du optjener mængderabat på samme måde som Rejsekort som kort.
Du starter på rabattrin 7. Det betyder, at du får 40% rabat på de første måneder ved brug af appen, hvis du rejser i Jylland og på Fyn. Rabatten gives kun på rejser Vest for Storebælt.
Hvis du opdager, at der er fejl i den rejse, du har foretaget, skal du hurtigst muligt give besked til Rejsekort Kundecenter.
 
Du kan kontakte Rejsekort Kundecenter ved at ringe på tlf. 70 11 33 33. Tast først 3 for Rejsekort, og dernæst 2 for Rejsekort som app. Du kan også skrive til os i appen via kontaktformularen under din rejse i rejsehistorikken.
 
Hvis det viser sig, at du skal have penge tilbage, vil pengene blive overført via MobilePay. Du vil modtage en mail med en vedhæftet faktura, hvor der står, hvor mange penge, du får tilbage. Du vil desuden modtage en mail med en faktura på de rejser, som du har foretaget den pågældende dag.
 
Rejsen og beløbet vil blive korrigeret i appen under Rejsehistorik.
I den første version af Rejsekort som app er det kun muligt at betale med MobilePay. På et senere tidspunkt vil det blive muligt at betale med betalingskort.
 
Én gang i døgnet betaler du den samlede pris for alle dagens rejser. Du kan se alle dine rejser med pris i din rejsehistorik.
 
Så snart rejsen er afsluttet, bliver beløbet for rejsen registreret på en faktura. Fakturaen bliver fremsendt via mail dagligt. Bemærk, at betalingen kan ske dagen efter rejsen har fundet sted.
 
Hvis betalingen ikke går igennem, vil kontoen blive suspenderet, og det vil ikke være muligt at checke ind, før betalingen er gået igennem.
 
Hvis betalingen ikke er gået igennem via MobilePay, kan det være nødvendigt at genaktivere MobilePay i Rejsekort som app.
Off-peak rabat vil blive beregnet fra dit planlagte afrejsetidspunkt i stedet for dit check ind tidspunkt. Hvis der er forsinkelser, kan det muligvis påvirke, hvorvidt du får tildelt rabatten. Hvis du mener, at rabatten burde have været gældende på din tur, kan du kontakte Rejsekort Kundecenter.
I den første version af Rejsekort som app, er det kun muligt at betale med MobilePay. Betaling med andre betalingsmidler (fx betalingskort) kommer på et senere tidspunkt.

I forbindelse med kontrol af din billet i Rejsekort som app, skal kontrolløren kunne se dit navn, alder og fødselsdato. Kontrolløren kan bede om ID. Læs mere i vores privatlivspolitik:

Privatlivspolitik

Når du har ubetalte rejser i Rejsekort som app, er din konto suspenderet, hvilket betyder, at du ikke kan checke ind og starte en rejse med appen. Så snart du har betalt for dine rejser, kan du bruge appen igen. Det kan være nødvendigt at tilkoble dit betalingsmiddel igen, fx MobilePay, til Rejsekort som app.
Ja, det er som hovedregel de samme priser.
 
Lige nu kan Rejsekort som app dog ikke give rabatter til bl.a. alderspensionister og kunder, der er visiteret til rabat. Det kommer i senere versioner af appen.
 
Der kan forekomme situationer, hvor der kan være afvigelser i priserne på de to typer Rejsekort. Det vil f.eks. ske hvis du med dit Rejsekort checker ind på en blå stander udenfor myldretid og først starter din rejse efter myldretiden er startet. Med Rejsekort som kort vil du få off-peak rabat, mens Rejsekort som app vil registrere, hvornår du rejser og give dig pris herefter. Hvis du mener, at rabatten burde have været gældende på din tur, kan du kontakte Rejsekort Kundecenter.
 
Med Rejsekort som kort kan du fortsætte en rejse ved at checke ud og checke ind igen inden for 30 minutter. Det kan du ikke med Rejsekort som app, så fremover skal du vente med at checke ud til du er helt færdig med din rejse for at undgå at betale for flere rejser. Du kan godt vente med at checke ud til du f.eks. ved, om du vil gå hjem eller tage næste bus.
Nej. Pengene fra dit Rejsekort kan ikke overføres til Rejsekort som app, fordi man i appen betaler for sine rejste rejser, i første omgang én gang dagligt via MobilePay og senere også via betalingskort.
 
Du vil stadig kunne bruge dit Rejsekort som kort i den kollektive transport, indtil der ikke er flere penge på det. Herefter kan du nøjes med udelukkende at bruge Rejsekort som app.
 
Hvis du ønsker at få tilbagebetalt dit indestående fra Rejsekort som kort, har du følgende muligheder:
 
Har du et Personligt Rejsekort kan du spærre det via Selvbetjening eller tlf. 70 11 33 33 og få restsaldo udbetalt. Vær opmærksom på. at dit Rejsekort bliver lukket, når du får saldoen udbetalt.
 
Har du et Rejsekort Anonymt kan du få restsaldo udbetalt ved at ringe til Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33 og få tilsendt en formular.

Hvis du har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33. Alle hverdage kl. 8-16.

Kontakt kundecenter