Rejsekort kommer til Fyn

11. jan. 2017 kl. 13:35
Fra søndag d. 15. januar bliver det muligt at bruge sit rejsekort i hele Danmark, når FynBus åbner op for brugen af det nationale kort i alle busser på Fyn og Langeland.
Fotograf: Kim Kito Sean NavanesFotograf: Kim Kito Sean Navanes
FynBus har hidtil haft sit eget elektroniske billetsystem, men det er ved at være udtjent, og erstattes af rejsekortet. I løbet af de seneste mange måneder er der derfor blevet installeret rejsekort-udstyr i næsten 400 busser, og det betyder, at det nu bliver muligt at benytte den samme billet på tværs af den kollektive trafik i hele Danmark.

Frem til den 31. marts 2017 kan fynboer og langelændere dog fortsat bruge deres nuværende buskort, men den 1. april 2017 er det slut med at bruge turkort, KVIKkort og værdikort.

Vil man gerne have et hurtigt overblik over, hvad det koster at benytte rejsekortet i de fynske busser, kan man klikke ind i FynBus’ grafiske prisberegner på www.fynbus.dk/rkprisberegner.

Mere information:
Martin Krogh, Kommunikationschef, mbk@fynbus.dk, tlf. 30 67 11 62

• Handlingsplan 2019 forsat fokus på bedre kundeoplevelser med rejsekort og med den nye rejsekort.dk også fokus på øget selvbetjening.

• Ny undersøgelse af borgernes tilfredshed med rejsekort viser, at Rejsekorts popularitet stiger støt. Mere end fire ud af fem rejsekortkunder mener, at rejsekort er en god ide, og tre ud af fire synes, at rejsekort gør det lettere at være kunde i den kollektive transport.

• Rejsekorts handlingsplan for 2018 er på plads, og den afspejler, at danskerne har vænnet sig til at bruge den elektroniske billet. Det kommende år sættes derfor fokus på at udvide eksisterende tilbud, så end-nu flere brugere kan betjene sig selv på nettet og via mobilen.

• Bestyrelsen i Rejsekort A/S har ansat Claus Rehfeld Moshøj som ny administrerende direktør i Rejsekort A/S, der driver og videreudvikler rejsekortsystemet på vegne af trafikvirksomhederne i Danmark.