Rejsekort A/S skal have ny direktør

31. mar. 2017 kl. 14:00
Bjørn Wahlsten fratræder som direktør for Rejsekort A/S efter 9 år på posten.
Bestyrelsen og ledelsen i Rejsekort A/S har det seneste år arbejdet med at fastlægge fremtidens strategi og mål for Rejsekortet i forlængelse af afslutningen på implementeringen af Rejsekortet i stort set hele landet. Samtidig har bestyrelsen sammen med Bjørn Wahlsten analyseret hvorledes Rejsekorts organisation og ledelse bedst kan tilrettelægges for langsigtet at sikre, at strategien gennemføres og de fastlagte mål opnås.

”Bjørn Wahlsten har ydet en fornem indsats. Rejsekortet var ikke kommet så langt, som det er nu, hvis det ikke havde været for Bjørn Wahlstens vedholdende og kompetente indsats,” siger Jesper Bramming, Bestyrelsesformand, Rejsekort A/S

”Rejsekortet gør det nemmere at benytte den kollektive trafik. Kunderne kan rejse på tværs af bus, tog, metro og lokalbaner – og med en automatisk optankningsaftale har man altid gyldig billet ved hånden. Det har danskerne for alvor taget til sig - der er i dag mere end 2 millioner aktive rejsekort.”

”At vi nu tager afsked med Bjørn, skal ses som udtryk for, at selskabet er kommet så langt, at udviklingsprojektet nu anses for færdiggjort. Bestyrelsen har konkluderet, at det nu er rette tid at iværksætte overgangen til næste generation af ledelse, som kan fortsætte den langsigtede drift og udvikling af Rejsekortet. Vi har derfor påbegyndt rekrutteringen af ny administrerende direktør for Rejsekort A/S. Vi er glade for, at Bjørn Wahlsten fortsætter på posten indtil rekrutteringen er afsluttet.”, siger Jesper Bramming.

Bestyrelsesformand Jesper Bramming E-mail - Telefon: 70 20 40 08 Mobiltelefon: -
  • Handlingsplan 2019 forsat fokus på bedre kundeoplevelser med rejsekort og med den nye rejsekort.dk også fokus på øget selvbetjening.

• Ny undersøgelse af borgernes tilfredshed med rejsekort viser, at Rejsekorts popularitet stiger støt. Mere end fire ud af fem rejsekortkunder mener, at rejsekort er en god ide, og tre ud af fire synes, at rejsekort gør det lettere at være kunde i den kollektive transport.

• Rejsekorts handlingsplan for 2018 er på plads, og den afspejler, at danskerne har vænnet sig til at bruge den elektroniske billet. Det kommende år sættes derfor fokus på at udvide eksisterende tilbud, så end-nu flere brugere kan betjene sig selv på nettet og via mobilen.

• Bestyrelsen i Rejsekort A/S har ansat Claus Rehfeld Moshøj som ny administrerende direktør i Rejsekort A/S, der driver og videreudvikler rejsekortsystemet på vegne af trafikvirksomhederne i Danmark.