Brug af cookies på Rejsekort.dk

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Når du fortsætter med at bruge rejsekort.dk, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om brugen af cookies her.

Tidligere driftsinformationer

  • 3/12-2018

    Rejsekortsystemet opdateres onsdag den 5. december kl. 19.00 til kl. 21.00.

    Vi opdaterer vores kontaktformular og bestillingssystem fra kl 19 til 21 onsdag den 5. december 2018. I dette tidsrum vil det ikke være muligt at benytte kontaktformularen og bestillingssystemet. Vi beklager lejligheden.

    Forventet løst: 04-12-2018
  • 29/11-2018

    Rejsekortsystemet opdateres fra fredag 30. november kl. 18.00 til lørdag 1. december 2018 kl. 11.00.

    Vi opdaterer rejsekortsystemet i tidsrummet fredag 30. november 2018 kl. 18.00 til lørdag 1. december 2018 klokken 11.00. Det betyder, at du ikke kan bruge selvbetjeningen i det nævnte tidsrum. Rejsekortautomater samt check ind og ud læserne på stationer og i busser fungerer normalt under opdateringen. Har du brug for fx at tanke op eller bestille en fornyelse via selvbetjeningen op til weekenden, anbefaler vi, at du gør det senest torsdag 29. november kl. 16, så du er klar til weekendens rejser med bus, tog og metro.
    Forventet løst: 30-11-2018
  • 12/04-2018

    Problemer med at logge ind på CheckUdvej?

    For øjeblikket kan du opleve problemer med at logge ind eller oprette dig som bruger på Check Udvej med NemID. Bliver du berørt, beder vi dig forsøge igen på et senere tidspunkt, da der kan være tale om en forbigående fejl.
    Forventet løst: 13-04-2018
  • 04/04-2018

    Problemer med fornyelse af pendlerkort på Fyn og i Jylland? - se nedenstående Driftsinformationer

    Har du en fornyelsesaftale på dit pendlerkort eller rejsekort med pendler kombi, skal du følge vejledning 1 og efterfølgende vejledning 2.

    Har du ikke en fornyelsesaftale på dit pendlerkort eller rejsekort med pendler kombi, følger du blot Vejledning 2.

    Vejledning 1:

    Har du fornyelsesaftale, som stadigvæk er aktiv, skal den stoppes inden der kan bestilles en ny periode.
    Dette gør du på følgende måde:

    • Log ind på din selvbetjening på www.rejsekort.dk
    • Find dit rejsekort pendlerkort eller rejsekort med pendler kombi, klik på ’Periodekort’.
    • Klik på ’Fornyelsesaftale’.
    • Klik på ’Detaljer’.
    • Klik på ’Stop aftale’.
    • Klik på ’Bekræft stop fornyelsesaftale’.
    • Har du et pendlerkort, skal du kun checke ind.

    Din bestilling skal overføres til dit rejsekort. Vær opmærksom på at der kan gå op til 5 timer på stationen og 24 timer i bussen inden bestillingen er klar til at blive overført. Bestillingen bliver overført, når du foretager check ind inden rejsen eller lægger dit kort i en rejsekortautomat. 

    Har du et rejsekort med pendler kombi og du ikke skal rejse lige med det samme, skal du checke ind og umiddelbart efter check ud. 

    Bemærk: Din eksisterende periode skal være udløbet, før du kan bestille en ny periode.

    Vejledning 2:

    • Log ind på selvbetjeningen på www.rejsekort.dk 
    • Find dit rejsekort pendlerkort eller rejsekort med pendler kombi, klik på ’Periodekort’.
    • Klik på ’Bestil nyt periodekort’. Du må ikke klikke på ’Forny dette periodekort’.
    • Herefter indtastes strækning som du gjorde da du bestilte dit pendlerkort 
    • Herefter gør du bestillingen færdig. 
    Forventet løst: 04-04-2018
  • 24/04-2018

    Det er i øjeblikket ikke muligt at bestille Rejsekort Erstatningskort - Fejlen vil være rettet den 25. april 2018 kl. 08.00

    Der er i øjeblikket tekniske problemer, der forårsager at man ikke kan bestille Rejsekort Erstatningskort.
    Forventet løst: 24-04-2018
  • 16/03-2018

    Man kan ikke købe eller ændre et pendlerkort eller rejsekort med pendler kombi fra den 16.3 kl. 00.01 til den 18.3 kl. 03.00

    Det vil ikke være muligt at købe eller ændre et pendlerkort eller et rejsekort med pendler kombi til Fyn (Fynbus), Syd og Sønderjylland (Sydtrafik) fra fredag den 16.3.2018 kl. 00.01 til søndag den 18.3.2018 kl. 03.00. Man vil i hele perioden kunne købe og ændre pendlerkort eller rejsekort med pendler kombi til Nordjylland (NT) og på Sjælland. Hvis man har et pendlerkort eller et rejsekort med pendler kombi med automatisk fornyelse så vil det fungere i hele perioden
    Forventet løst: 16-03-2018
  • 02/03-2018

    Rejsekort Kundecenter holder lukket mandag d. 5. marts fra kl. 16.00 til tirsdag d. 6. marts kl. 08.00

    Rejsekort Kundecenter holder lukket for telefoniske og skriftlige henvendelser mandag d. 5. marts fra kl. 16.00 til tirsdag d. 6. marts kl. 08.00 grundet systemopdateringer.
    Forventet løst: 06-03-2018
  • 10/01-2017

    NETS lukker NemLog-in

    NETS lukker NEMLog-in onsdag d. 10.01.2018 kl. 23:59 til torsdag d. 11.01.2018 kl. 04:00 grundet tekniske tiltag. Kunder på rejsekort.dk kan derfor ikke logge ind på selvbetjeningssiden med NemID. Man kan godt i tidsrummet logge ind med sit brugernavn og adgangskode.
    Forventet løst: 11-01-2018
  • 2/08-2016

    Stop for fejlagtig adgang til fakturaer

    Den 15. august. 2016 blev Rejsekort kontaktet, af en journalist fra Version2, Mediehuset Ingeniøren, som gjorde Rejsekort opmærksom på, at der på selvbetjeningssiden var et sikkerhedsproblem, som betød at en kunde på sin egen side, ved åbning af en af sine egne fakturaer, ved særlig manipulation kunne få adgang til at se en vilkårlig anden kundes faktura. Adgangen til andre kunders fakturaer bestod i adgang til en pdf kopi af fakturaen, der indeholder sædvanlig fakturainformation, dvs. kundens navn, adresse, dato, fakturanummer, og lignende, samt oplysninger om foretagen optankning (sted og faktureret beløb). Adgangen har ikke omfattet CPR nummer eller følsomme persondata.

    Der blev straks oprettet en sikkerhedsincident hos leverandøren Thales. Sagen blev undersøgt og bekræftet, og der blev leveret en korrektion den 17. august der forhindrer adgangen. Hændelsen skyldes en fejl i en facilitet der leveredes med seneste software version primo juli 2016, hvor muligheden for at se egne fakturaer blev introduceret, hvilket ikke tidligere var muligt. Der er ingen kunder der har været berørt af fejlen.

    Forventet løst: 22-08-2016
  • 13/07-2016

    Tilbagebetaling af penge til rejsekortkunder

    I forbindelse med opdatering af rejsekortsystemet opstod desværre en mindre fejl som har betydet at rejsekort ikke kan tilbagebetale penge til nogen kunder som f. eks. har lukket deres rejsekort og skal have deres saldo tilbagebetalt.

    Rejsekort har nu fundet fejlen og vil tilbagebetale beløbet til kundernes NemKonto mandag den 18. juli 2016. For at kunne foretage udbetaling til en kundes Nemkonto, skal kunden være ID valideret på selvbetjeningen på rejsekort.dk

    Vi vil derfor opfordre de rejsekortkunder, som endnu ikke har ID valideret sig med NemID på rejsekort.dk selvbetjeningen, til hurtigst muligt at logge sig ind på rejsekort.dk selvbetjeningen med deres NemID, således at pengene hurtigst muligt kan blive udbetalt.

    Rejsekort Kundecenter vil i den efterfølgende periode, kontakte de kunder som ikke har ID valideret sig med NemID for at aftale, hvorledes de vil have deres tilgodehavender tilbagebetalt.

    Forventet løst: 01-08-2016
  • 26/06-2017

    Der er driftsproblemer med Check Udvej

    Der er problemer med at åbne og indmelde en check ud på Check Udvej både app og web.. Problemet skyldes fejl på en fiberforbindelse. Rejsekort arbejder på en løsning.

    Vi beklager ulejligheden.

    Forventet løst: 01-01-0001
  • Ophør af betalings- og tank-op-aftaler

    Omkring 2.000 kunder med tank-op- aftaler på deres rejsekort vil opleve, at deres tank-op- aftaler holder op med at fungere. Det skyldes, at de bagvedliggende betalingsaftaler udløber før de tilknyttede Visa/Dankort.

    Nets, som udsteder Visa/Dankort for danske pengeinstitutter, har forlænget gyldighedsperioden for betalingsaftaler for rejsekort, så perioden fremover følger Visa/Dankorts gyldighed på fire år. Fremover udløber betalings-/tank- op-aftaler altså samtidig med et tilknyttet Visa/Dankort.

    Rejsekort vil i løbet af de kommende dage udsende mail til berørte kunder. Af mailen fremgår det, hvad kunderne skal gøre for at få nye tank-op- aftaler på deres rejsekort.

    Kunder, der er i tvivl eller har spørgsmål, kan kontakte Rejsekort Kundecenter.


    Forventet løst: 28-01-2017
  • Rejsekortsystemet bliver opdateret 31.marts-1. april 2017

    Fredag til lørdag 31.marts-1. april 2017 opdaterer vi rejsekortsystemet. Det betyder, at:

    1) selvbetjeningen på rejsekort.dk er lukket i tidsrummet fredag 31. marts kl. 18.00 til lørdag 1. april kl. 11.00. I den nævnte periode vil du derfor ikke kunne bruge selvbetjeningen til at tanke op, se dine rejser og lignende. Vi anbefaler, at du tanker dit rejsekort op på selvbetjeningen i god tid inden opdateringen, det vil sige inden torsdag 30. marts kl. 16.00. Så er du klar til weekendens rejser med bus, tog og metro. Har du en tank-op-aftale på dit rejsekort, vil den ikke blive berørt af opdateringen.

    2) du fra fredag 31. marts kl. 18.00 til lørdag 1. april kl. 11.00 kan opleve, at dele af udstyret på stationer er under opdatering. På stationer med flere check ind- og check ud-kortlæsere er der udstyr i drift gennem hele perioden.


    Opdateringen betyder et mere robust og driftssikkert rejsekortsystem. Læs mere her


    Forventet løst: 01-01-0001
  • 02/09-2015

    Hændelse i forbindelse med IBMs opdatering af systemer, herunder rejsekortsystemet 22. august 2015

    I forbindelse med en opdatering hos IBM den 22. august opstod en beklagelig fejl i rejsekortsystemet, som har bevirket, at der er 754 tilfælde hvor en kundes navn, rejsekortnummer eller faktureringsoplysninger er blevet synlige for en anden kunde. Fejlen har endvidere bevirket at der i perioden 23-25. august i nogle af disse tilfælde er sket fakturering for automatisk optankning på en tank-op aftale til den forkerte kunde. Fejlen er løst og trafikselskaberne er i gang med et kontakte de berørte kunder. Rejsekort beklager fejlen. Kunderne vil naturligvis blive holdt skadesløse.

    Kunderne har hele tiden kunnet rejse normalt på sine rejsekort.

    Rejsekort A/S har bedt om en redegørelse fra Thales, der er leverandør af rejsekortsystemet, om hvorledes en sådan en fejl overhovedet kan opstå og også for at sikre, at det ikke gentages.

    Rejsekort A/S og Thales var ikke informeret af IBM om opdateringen.
    Forventet løst: 01-01-0001
  • 25/04-2016

    Betalingsaftaler og tank-op på selvbetjeningen

    Rejsekort A/S har konstateret, at der i nogle tilfælde har været problemer med overførslen af oprettede betalingsaftaler, slettede betalingsaftaler og ændrede optankningsbeløb fra selvbetjeningen til brugerens rejsekort.

    Fejlen betyder, at de berørte kunder enten kan have fået et andet optankningsbeløb end det, som var bestilt, eller have fået lukket sin betalingsaftale uden at dette var hensigten.

    Fejlen er rettet, og Rejsekort A/S er ved at identificere, hvilke kunder der kan være omfattet. Konstaterer du selv en af ovenstående hændelser bedes du kontakte Rejsekort kundecenter på telefon 70 11 33 33, der kan hjælpe med at rette fejlen.
    Forventet løst: 25-04-2016
  • Fredag den 13. januar, lørdag 14. januar samt natten til søndag den 15. januar har nogle kunder oplevet tekniske problemer på rejsekort.

    Fredag den 13. januar, lørdag 14. januar samt natten til søndag den 15. januar har nogle kunder oplevet tekniske problemer på rejsekort, hvilket kan betyde, at de har betalt en højere pris, end de skulle. Berørte kunder vil automatisk få refunderet beløbet, indenfor en til to uger.

    Kunder, som har rejst for en lavere pris, vil ikke blive efteropkrævet.

    Rejsekortkunder, som fredag og lørdag har oplevet, at de ikke kunne checke ud i busser, som følge af vores tekniske problemer, vil blive holdt skadesløse, idet deres forudbetaling vil blive refunderet. Har du behov for yderligere information henvises til Rejsekort kundecenter på telefon 70 11 33 33 eller Rejsekort.dk

    Vi beklager den ulejlighed, det skaber for kunderne.

    Forventet løst: 28-01-2017
  • Problemer med tidsangivelse af din rejse – for mere information se under Aktuelle driftsinformationer under Kundeservice.

    Natten til søndag d. 28. september under opdateringen af stationer og busser til rejsekortversion 5, blev det opdaget, at noget af rejsekortudstyret registrerede en forkert tid for rejsen på rejsekortet.

    Fejlen betød, at nogle rejser fejlagtigt blev prisfastsat ud fra en forkert tidstakst. Rejsekort A/S efteranalyserer i øjeblikket alle rejser, så vi sikrer, at kunder, der er blevet opkrævet forkert tidstakst, kompenseres, således at kunden alene betaler for rejsens længde.

    Kompensationen vil herefter, indenfor nogle uger, blive indsat på de berørte kunders NEM konto. Rejsekort A/S beklager de gener som nogle kunder har oplevet.

    Forventet løst: 28-09-2014
  • 27/10-2016

    Forkert afregning af rejser i Check Udvej

    Ved en fejl i appen Check Udvej er rejser på en række rejsekort blevet afregnet ad flere omgange. Der er tale om en enkeltstående fejl, som betyder, at der er trukket for stort et beløb på omkring 80 rejsekort, mens der er indsat for stort et beløb på godt 200 rejsekort. Fejlen er rettet, og beløbene er ved at blive trukket/tilbageført.

    Vi beklager generne for de berørte kunder.
    Forventet løst: 01-01-0001
  • Tank-op-aftaler

    Rejsekort har efter en gennemgang af systemet fundet en fejl. Fejlen har betydet, at der i 16 tilfælde fejlagtigt er tanket op på en kundes rejsekort via en anden kundes betalingsaftale. Rejsekort Kundecenter vil i de kommende dage kontakte de berørte kunder, og de kunder, der har lidt tab, vil blive kompenseret. Rejsekorts leverandør har rettet fejlen og vil i den kommende tid sikre, at der ikke er flere tilfælde. Vi beklager fejlen!
    Forventet løst: 27-02-2015
  • 26/11-2016

    Problemer når der ændres adresse på selvbetjeningen

    Nogle kunder vil opleve at få vist en fejlside, når de gemmer adresse ændringer. Kunden vil blive bedt om at klikke sig tilbage til login-skærmen

    Hvis kunden derefter logger ind igen og kigger på sine oplysninger, vil de se at ændringen til adressen ER sket, på trods af fejlbeskeden.

    Vi arbejder på, at løse fejlen.
    Forventet løst: 01-12-2016
  • Opdatering af Rejsekortsystemet

    Vær opmærksom på, at selvbetjeningen her på rejsekort.dk er lukket fra fredag 26. september kl. 16:00 til søndag 28. september kl. 22:00 - læs mere her.

    Har du ikke en tank-op-aftale, så husk at tanke op i god tid inden weekendens rejser! I løbet af natten til søndag 28. september kan du desuden opleve kortvarige udfald af udstyr på stationerne.

    Forventet løst: 19-09-2014
  • Der kan opleves problemer med at foretage check ind og check ud i nogle busser i hovedstadsområdet - klik her for yderligere driftinformation.

    Da du i dag kan opleve problemer med Rejsekort i nogle af Movias busser i hovedstadsområdet, opfordres du til at lave check-in/check-ud hver gang, du skifter transportmiddel.

    Du skal forsøge at checke ind i bussen. Hvis det ikke er muligt, skal rejsekortet vises til chaufføren. Ved fortsat rejse med andet transportmiddel skal du checke ind som normalt.

    Har du rejst med Movia i dag og ikke har kunnet checke ud, skal du bruge link til kontaktformularen nedenfor og vælge det sidste punkt: Kan ikke checke ind/ud af Movia busser 16.04.2014. Problemet er nu isoleret således, at det er linjerne 21 til 191, som er berørt. Det vil sige linje: 21, 22, 26, 30, 32, 33 ,35, 36, 40, 42, 66, 68, 71, 72, 73, 74, 77, 78, 101A, 102A, 103, 104E, 106, 108, 109, 110R, 116, 117, 118, 119, 120, 123, 127, 128, 130, 132, 133, 134, 135, 137,139, 141, 142, 143, 145, 147, 149, 150S, 151, 152, 153E, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 173E, 176, 179, 182, 183, 184, 185, 190, 191.

    Opdatering klokken 14.55:
    Nu har vi fundet fejlen og er i fuld gang med at rette den. Rejsekortet virker igen i alle Movias busser fra torsdag morgen.


    Forventet løst: 16-04-2014
  • Sådan får du refunderet din forudbetaling eller prisen på en billet i forbindelse med problemerne med rejsekortsystemet den 14. februar 2014.

    Alle kunder som har haft et manglende check ud fredag den 14 februar, vil blive kontaktet og få refunderet din forudbetaling fratrukket den billigste rejse i dette takstområde. Refusionen vil foregå via nem konto. Udbetalingen vil foregå hurtigst muligt i løbet af de kommende uger.

    Hvis du har et Rejsekortet anonymt, bedes du henvende dig til kundecentret.

    Alle kunder som har købt en anden billettype i forbindelse med manglende mulighed for check ind, vil få refunderet forskellen mellem billettens pris og rejsekortprisen. Disse kunder, skal henvende sig via kontaktformularen på www.rejsekort.dk/kundeservice/kontaktformular.aspx. Vælg Refusion af billet 14.2.2014 og udfyld felterne. Bemærk rejsekortnummer skal oplyses.
    Forventet løst: 28-02-2014
  • Driftsproblemer fredag den 14. februar

    Vores leverandør fik desværre kørt en forkert opdatering ud på rejsekort udstyret fredag d. 14 februar, som bevirkede, at check ind og check ud ikke kunne foretages på samtlige stationer og en del busser. Da fejlen blev observeret, blev der sendt en ny og korrekt opdatering ud. De fleste stationer og busser var opdateret ca. kl. 15 fredag d. 14 februar, der var dog busser, som ikke kom i garage, og de var derfor først opdateret korrekt lørdag morgen d. 15 februar.

    Forventet løst: 01-01-0001
  • Fejl i tidsrabatter for ’Ung’ og ’Pensionist’

    I forbindelse med takstændringen 19. januar 2014 blev tidsrabatten ændret på rejser for kundetyperne ’Ung’ og ’Pensionist’ bl.a. ved rejser i weekenden.

    På grund af en fejl ifm. den nævnte ændring, kan kunder, der har rejst til såkaldt DSB-takst, dvs. mellem takstområder*, med kundetypen ’Ung’ eller ’Pensionist’, have fået en forkert tidsrabat på rejser foretaget på fredage, lørdage og søndage i perioden 19. januar til 15. februar 2014.

    Du kan selv regne den korrekte rejsepris ud på rejseplanen.dk. Vær opmærksom på, at du skal indtaste kundetypen ’Ung’ eller ’Pensionist’ og en rejse på en fredag, lørdag eller søndag i ovenfor anførte tidsinterval for at finde den korrekte pris med tidsrabatten fratrukket.

    Fejlen blev rettet den 14/15. februar, og vedrører altså kun rejser, der allerede er foretaget. Det er ikke nødvendigt at henvende sig til Rejsekort Kundecenter, da alle berørte kunder automatisk vil få den manglende rabat udbetalt til deres Nemkonto.

    OBS: Fejlen berører ikke kunder, der har rejst lokalt, dvs. inden for takstområder*.

    *Se takstområderne på kortet her

    Forventet løst: 01-03-2014
  • Rejsekortsystemet opdateres fra fredag 1. december kl. 18.00 til lørdag 2. december 2017 kl. 11.00.

    Vi opdaterer rejsekortsystemet i tidsrummet fredag 1. december 2017 kl. 18.00 til lørdag 2. december 2017 klokken 11.00. Det betyder, at du ikke kan bruge selvbetjeningen i det nævnte tidsrum. Rejsekortautomater samt check ind og ud læserne på stationer og i busser fungerer normalt under opdateringen. Har du brug for fx at tanke op eller bestille en fornyelse via selvbetjeningen op til weekenden, anbefaler vi, at du gør det senest torsdag 30. november kl. 16, så du er klar til weekendens rejser med bus, tog og metro.
    Forventet løst: 02-12-2017