Brug af cookies på Rejsekort.dk

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Når du fortsætter med at bruge rejsekort.dk, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om brugen af cookies her.

Aktuelle driftsinformationer

Her på siden kan du se en oversigt over eventuelle driftsforstyrrelser og problemer med rejsekortsudstyr.

Driftsinformation
  • 12/04-2018

    Problemer med at logge ind på CheckUdvej?

    For øjeblikket kan du opleve problemer med at logge ind eller oprette dig som bruger på Check Udvej med NemID. Bliver du berørt, beder vi dig forsøge igen på et senere tidspunkt, da der kan være tale om en forbigående fejl.
    Forventet løst: 13-04-2018
  • 04/04-2018

    Problemer med fornyelse af pendlerkort på Fyn og i Jylland? - se nedenstående Driftsinformationer

    Har du en fornyelsesaftale på dit pendlerkort eller rejsekort med pendler kombi, skal du følge vejledning 1 og efterfølgende vejledning 2.

    Har du ikke en fornyelsesaftale på dit pendlerkort eller rejsekort med pendler kombi, følger du blot Vejledning 2.

    Vejledning 1:

    Har du fornyelsesaftale, som stadigvæk er aktiv, skal den stoppes inden der kan bestilles en ny periode.
    Dette gør du på følgende måde:

    • Log ind på din selvbetjening på www.rejsekort.dk
    • Find dit rejsekort pendlerkort eller rejsekort med pendler kombi, klik på ’Periodekort’.
    • Klik på ’Fornyelsesaftale’.
    • Klik på ’Detaljer’.
    • Klik på ’Stop aftale’.
    • Klik på ’Bekræft stop fornyelsesaftale’.
    • Har du et pendlerkort, skal du kun checke ind.

    Din bestilling skal overføres til dit rejsekort. Vær opmærksom på at der kan gå op til 5 timer på stationen og 24 timer i bussen inden bestillingen er klar til at blive overført. Bestillingen bliver overført, når du foretager check ind inden rejsen eller lægger dit kort i en rejsekortautomat. 

    Har du et rejsekort med pendler kombi og du ikke skal rejse lige med det samme, skal du checke ind og umiddelbart efter check ud. 

    Bemærk: Din eksisterende periode skal være udløbet, før du kan bestille en ny periode.

    Vejledning 2:

    • Log ind på selvbetjeningen på www.rejsekort.dk 
    • Find dit rejsekort pendlerkort eller rejsekort med pendler kombi, klik på ’Periodekort’.
    • Klik på ’Bestil nyt periodekort’. Du må ikke klikke på ’Forny dette periodekort’.
    • Herefter indtastes strækning som du gjorde da du bestilte dit pendlerkort 
    • Herefter gør du bestillingen færdig. 
    Forventet løst: 04-04-2018