Gå til hovedindhold
Ikon for at åbne menu

Betaling og fakturering

Ja, du optjener mængderabat på (næsten) samme måde som Rejsekort som kort.

Mængderabatten opgøres ved udgangen af måneden i appen, hvor den på Rejsekort som kort opgøres individuelt for hvert Rejsekort.

Mængderabatten beregnes hver måned ud fra det højeste rabattrin du har opnået i de forudgående 3 måneder.

Hvilket rabattrin starter jeg på?

Når du starter med at bruge appen, starter du på niveau 0. Dit rabattrin rettes til ved første beregning af mængderabatten. Det er altid det højeste rabattrin, der er opnået inden for de forudgående tre måneder, der benyttes til beregning af din rabat. Det betyder, at den rejseaktivitet du har i indeværende måned, først indgår i beregningen af din rabat i næste måned.

Har du optjent mængderabat på Rejsekort som kort, overføres den ikke automatisk til Rejsekort som app. Ønsker du at overføre den optjente mængderabat til appen kan du gøre det således:

  1. Allerede efter første rejse i zoner med mulighed for optjening af mængderabat, vil du modtage en notifikation med link direkte til overførsel af optjent rabat. Her indtaster du dit 16-cifrede Rejsekortnummer og trykker på Send, hvorefter mængderabatten overføres til appen, og du kan benytte dig af den optjente rabat på dine rejser.
  2. Du kan også i menuen i appen vælge Rabatter/Mængderabat. I højre hjørne vises en cirkel med et plus i, som du skal klikke på. Her indtaster du dit 16-cifrede Rejsekortnummer og trykker på Send, hvorefter mængderabatten overføres til appen, og du kan benytte dig af den optjente rabat på dine rejser.

Vær opmærksom på, at du kun kan få overført din mængderabat én gang. Hvis du efter overførslen fortsætter med at benytte Rejsekort som kort, overføres ikke yderligere optjent mængderabat til appen.

Hvis du opdager, at der er fejl i den rejse, du har foretaget, skal du hurtigst muligt give besked til Rejsekort Kundecenter.
 
Du kan kontakte Rejsekort Kundecenter ved at ringe på tlf. 70 11 33 33. Tast først 3 for Rejsekort, og dernæst 2 for Rejsekort som app. Du kan også skrive til os i appen via kontaktformularen under din rejse i rejsehistorikken.
 
Hvis det viser sig, at du skal have penge tilbage, vil pengene blive overført via MobilePay. Du vil modtage en mail med en vedhæftet faktura, hvor der står, hvor mange penge, du får tilbage. Du vil desuden modtage en mail med en faktura på de rejser, som du har foretaget den pågældende dag.
 
Rejsen og beløbet vil blive korrigeret i appen under Rejsehistorik.

I Rejsekort som app er det kun muligt at betale med MobilePay. På et senere tidspunkt vil det blive muligt at betale med betalingskort.

Én gang i døgnet betaler du den samlede pris for alle dagens rejser. Du kan se alle dine rejser med pris i din rejsehistorik.

Så snart rejsen er afsluttet, bliver beløbet for rejsen registreret på en faktura, som sendes til dig én gang dagligt via mail. Bemærk, at betalingen sker den følgende nat.

Hvis betalingen ikke kan gennemføres, vil kontoen blive blokeret, og det vil ikke være muligt at checke ind, før betalingen er gået igennem.

Hvis betalingen ikke er gået igennem via MobilePay, kan det være nødvendigt at genaktivere MobilePay i Rejsekort som app. 

Rabat for rejser udenfor myldretid vil blive beregnet fra transportmidlets planlagte afrejsetidspunkt i stedet for dit check ind tidspunkt. Hvis der er forsinkelser, kan det muligvis påvirke, hvorvidt du får tildelt rabatten.

Hvis du mener, at rabatten burde have været gældende på din tur, kan du kontakte Rejsekort Kundecenter ved at ringe på tlf. 70 11 33 33. Tast først 3 for Rejsekort, og dernæst 2 for Rejsekort som app. Du kan også skrive til os i appen via kontaktformularen under din rejse i rejsehistorikken. 

I Rejsekort som app, er det kun muligt at betale med MobilePay. Betaling med andre betalingsmidler (fx betalingskort) kommer på et senere tidspunkt.

Du bedes sikre, at du har den seneste version af både Rejsekort som app og Mobilepay installeret.

Hvis du har dette og fortsat oplever problemet, så bedes du afinstallere din Mobilepay-app og installere den på ny. Herefter burde du kunne tilføje Mobilepay som betalingsvalg i Rejsekort som app.

I forbindelse med kontrol af din billet i Rejsekort som app, skal kontrolløren kunne se dit navn, alder og fødselsdato. Kontrolløren kan bede om ID. Læs mere i vores privatlivspolitik:

Privatlivspolitik

Har du ubetalte rejser i Rejsekort som app, er din konto suspenderet, hvilket betyder, at du ikke kan checke ind og starte en rejse med appen. Så snart du har betalt for dine rejser, kan du bruge appen igen. Det kan være nødvendigt at tilkoble dit betalingsmiddel, MobilePay, igen til Rejsekort som app.

Hvis du opdager, at der er fejl i appen, skal du hurtigst muligt give besked til Rejsekort Kundecenter.

Du kan kontakte Rejsekort Kundecenter ved at ringe på tlf. 70 11 33 33. Tast først 3 for Rejsekort, og dernæst 2 for Rejsekort som app. Du kan også skrive til os i appen via kontaktformularen under Din rejse i rejsehistorikken.

Ja, det er som hovedregel de samme priser du vil opleve via kort og appen.

Der kan dog forekomme situationer, hvor der kan være afgivelser i prisen på de to typer Rejsekort. Det skyldes, at du med Rejsekort som kort betaler fra check ind tidspunktet, mens du med Rejsekort som app betaler for det planlagte afgangstidspunkt og altså ikke check ind tidspunktet.

Hvis du mener, du burde have opnået rabat på din tur, kan du kontakte Rejsekort Kundecenter ved at ringe på tlf. 70 11 33 33. Tast først 3 for Rejsekort, og dernæst 2 for Rejsekort som app. Du kan også skrive til os i appen via kontaktformularen under din rejse i rejsehistorikken.

Vær opmærksom på, at Rejsekort som app endnu ikke giver rabatter til bl.a. rejsende, der skal visiteres til rabat. Det kommer i senere versioner af appen.

Nej. Pengene fra dit Rejsekort som kort kan ikke overføres til Rejsekort som app, fordi du i denne version af appen betaler for dine rejste rejser,  én gang dagligt via MobilePay. I senere versioner bliver det også muligt at betale via betalingskort.

Du vil stadig kunne bruge dit Rejsekort som kort i den kollektive transport, indtil der ikke er flere penge på det. Herefter kan du nøjes med udelukkende at bruge Rejsekort som app.

Ønsker du at få tilbagebetalt dit indestående fra Rejsekort som kort, har du følgende muligheder:

  • Har du et Rejsekort Personligt, kan du spærre det via Selvbetjening eller tlf. 70 11 33 33 og få restsaldo udbetalt. Vær opmærksom på, at dit Rejsekort bliver lukket, når du får saldoen udbetalt
  • Har du et Rejsekort Anonymt kan du få restsaldo udbetalt ved at ringe til Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33 og få tilsendt en formular
  • Ønsker du personlig betjening, kan du også få udbetalt resterende saldo via salgssteder. Du finder nærmeste salgssted på rejsekort.dk

Grundet ekstraordinær travlhed kan du opleve længere tilbagebetalingstid end normalt. Vi arbejder på at gennemføre alle betalinger hurtigst muligt og i modtaget rækkefølge. 

rejsekort logo

Hvis du har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33. Alle hverdage kl. 8-16.

Kontakt kundecenter