Brug af cookies på Rejsekort.dk

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Når du fortsætter med at bruge rejsekort.dk, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om brugen af cookies her.

Spær rejsekort

Erstatningskort eller nyt rejsekort?
Hvis du mister dit rejsekort personligt eller et rejsekort flex, kan du få et erstatningskort med samme korttype, kundetype, rabattrin og evt. tank-op-aftale, som på det kort, du har mistet. Du kan også bestille et helt nyt rejsekort med standard rabattrin.
Erstatningskort

Ønsker du et erstatningskort, skal du vælge ”Erstat rejsekort” i venstremenuen på selvbetjeningen. Her kan du vælge selv at spærre det rejsekort, du har mistet, med det samme. Alternativt spærres det mistede rejsekort automatisk, i det du tager erstatningskortet i brug.

Nyt rejsekort

Ønsker du et helt nyt rejsekort i stedet for det, du har mistet, skal du vælge ”Spær rejsekort” i venstremenuen på selvbetjeningen, hvorefter du kan bestille et nyt rejsekort. Har du ikke længere brug for et rejsekort, skal du blot spærre det mistede kort uden at bestille et andet.

Udbetaling af saldo
Uanset om du vælger et erstatningskort, et nyt rejsekort eller blot spærrer et mistet kort, så vil saldoen på det spærrede kort blive overført til din NemKonto inden for 10-14 dage.

Har du ikke mulighed for at logge på selvbetjeningen, kan du også spærre dit rejsekort ved at ringe til Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33 – her er døgnåbent for spærring alle ugens dage.

Mister du et rejsekort anonymt, er både kort og saldo tabt.


Hjalp denne side dig?