Rejsekort lancerer efterspurgt check ud-app for glemsomme kunder

10. jun. 2016 kl. 09:37
Efter en idekonkurrence i 2015 med mange gode forslag har Rejsekort nu udviklet appen, som har fået navnet Check Udvej.
– Selvom det nu er over 98 procent af kunderne, der husker at checke ud ved rejsens afslutning, så er vi glade for at kunne tilbyde denne ekstra mulighed for at checke ud til dem, der er uheldige at glemme det i travlheden. Visionen bag rejsekort er netop, at det skal være nemt og enkelt at bruge, og med Check Udvej kommer vi endnu et skridt nærmere målet, siger Bjørn Wahlsten, administrerende direktør i Rejsekort A/S.

Kunderne kan downloade Check Udvej gratis via App Store eller Google play. Når man har downloadet appen på sin smartphone, skal man af sikkerhedshensyn oprette sig som bruger med NemID. Herefter kan man indmelde check ud, hvis man enten glemte at tjekke ud, da man steg af toget eller bussen, eller blev forhindret, fordi rejsekortudstyret ikke virkede. Appen kan bruges på både iPhones og Android-telefoner.

Appen er udviklet så den er ”selvforklarende”, men man kan også på rejsekort.dk læse guiden om hvorledes den fungerer. Kunderne kan desuden indmelde check ud på rejsekorts hjemmeside.

Om Check Udvej appen
For at bruge Check Udvej appen skal man identificere sig med NemID og tilmelde de rejsekort, som er registreret på ens CPR-nummer. Man kan også bruge Check Udvej på rejsekort.dk. Man kan indmelde et glemt eller forhindret check ud op til 5 dage efter en rejse. Rejsekort sender besked pr. mail og via appen, så man bliver mindet om at indmelde sit check ud. Rejsekort beregner herefter rejsens pris og indsætter eller trækker forskellen mellem forudbetalingen og rejseprisen på kundens rejsekort.

Om rejsekort
Rejsekort er et chipkort, der kan bruges i bus, tog og metro. Rejsekort samler landets trafikvirksomheder og takstområder i ét fælles system, der gør det nemmere at bruge kollektiv trafik. Rejsekort har kunnet bruges i tog i hele landet siden 2012 og er nu også i busser overalt på Sjælland og i Jylland. Fra begyndelsen af 2017 kommer busserne på Fyn med, og så er rejsekort bredt ud i hele Danmark (undtagen Bornholm) – på tværs af landsdele og trafikvirksomheder. I 2015 blev der rejst flere end 83 mio. gange på rejsekort og i de første 5 måneder af 2016 er der allerede gennemført 45 mio. rejser på rejsekort. Af de mere end 2 millioner solgte rejsekort er 86 pct. enten rejsekort personlig eller rejsekort flex.

• Optankning:
    • Når du tanker dit rejsekort op på rejsekort.dk, så husk når du kommer til skærmbilledet ”Vælg betalingskort”, at klikke på ”Nyt betalingskort”, hvis der ikke på skærmbilledet er henvist til et betalingskort.