Rejsekort erstatter mange af FynBus´ nuværende produkter

10. jun. 2016 kl. 08:19
15. januar 2017 varsler både en afslutning for nuværende FynBus-produkter og en start for FynBus’ overgang til rejsekort. Fra denne dag er det nemlig muligt at benytte rejsekort i alle FynBus’ busser.
FynBus’ bestyrelse har besluttet, at FynBus skal tilslutte sig rejsekort og derved gøre rejsekort til et landsdækkende billetsystem med undtagelse af Bornholm. Det betyder, at det bliver lettere at være passager i den kollektive trafik i Danmark. Samtidig betyder det, at FynBus siger farvel til mange eksisterende produkter, nemlig alle kortprodukter.

Den 14. januar 2017 er sidste dag, hvor det er muligt at købe et KVIKkort, Værdikort eller Turkort. Det gælder for både voksne, børn og pensionister, og den 2. marts er sidste dag, hvor det er muligt at forny sit periodekort. Det vil dog være muligt at benytte alle eksisterende kortprodukter i en overgangsperiode.

Den sidste dag, hvor kunder kan benytte nuværende FynBus-kortprodukter i bussen, bliver den 31. marts 2017. Fra 1. april skal man således benytte rejsekort, kontantbillet, mobil-billet eller sms-billet, hvis man skal med bussen.

På www.fynbus.dk/om-rejsekort er det muligt at finde den komplette liste over de nuværende FynBus-produkter, der bliver sagt farvel til. Sammen med listen er der et forslag til, hvilket rejsekortprodukt man kan vælge som erstatning for et af de nuværende produkter.

Yderligere oplysninger?
Kontakt Kommunikationschef Martin Krogh, tlf. 30 67 11 62
  • DSB, Metroselskabet og Movia gennemførte i nat en af de største reformer af priserne i kollektiv transport på Sjælland siden 1970’erne. Det skete mellem kl. 24.00 og kl. 6.00, da en lang række store it-systemer, salgskanaler og billetprodukter fra de tre trafikselskaber blev samstemt til de nye priser – Takst Sjælland.
  • Natten til søndag 15. januar harmoniseres priser, rabatter og billetter i bus, tog og metro på Sjælland.
  • Fra søndag d. 15. januar bliver det muligt at bruge sit rejsekort i hele Danmark, når FynBus åbner op for brugen af det nationale kort i alle busser på Fyn og Langeland.
  • Rejsekort A/S ændrer fra midten af marts 2017 kortbestemmelserne for rejsekort privat og pendlerkort. Ændringerne varsles i henhold til lovgivningen to måneder før ikrafttræden og indebærer blandt andet indførelse af strammere regler og gebyrer i forbindelse med misbrug af rejsekort.

• Bemærk:
    • Kære kunde. Vær opmærksom på, at hvis du benytter funktionen tilbagebetaling på din selvbetjeningsside, spærrer du samtidig dit rejsekort.
    • Hvis du har en tank-op aftale, og vælger at nedsætte tank-op-beløbet fra de foreslåede 300 kr. og/eller nedsætter antallet af gange, der maksimalt tankes op pr. døgn, fra de foreslåede to, så risikerer du, at du ikke har penge nok til en længere rejse.
    • For at du kan logge på selvbetjeningen med NemID, skal du være CPR-valideret. Hvis du ikke er CPR-valideret, kan du gøre det ved at logge på selvbetjeningen med brugernavn og adgangskode og dernæst klikke på 'Valider CPR' øverst på siden.