Rejsekort A/S skal have ny direktør

31. mar. 2017 kl. 14:00
Bjørn Wahlsten fratræder som direktør for Rejsekort A/S efter 9 år på posten.
Bestyrelsen og ledelsen i Rejsekort A/S har det seneste år arbejdet med at fastlægge fremtidens strategi og mål for Rejsekortet i forlængelse af afslutningen på implementeringen af Rejsekortet i stort set hele landet. Samtidig har bestyrelsen sammen med Bjørn Wahlsten analyseret hvorledes Rejsekorts organisation og ledelse bedst kan tilrettelægges for langsigtet at sikre, at strategien gennemføres og de fastlagte mål opnås.

”Bjørn Wahlsten har ydet en fornem indsats. Rejsekortet var ikke kommet så langt, som det er nu, hvis det ikke havde været for Bjørn Wahlstens vedholdende og kompetente indsats,” siger Jesper Bramming, Bestyrelsesformand, Rejsekort A/S

”Rejsekortet gør det nemmere at benytte den kollektive trafik. Kunderne kan rejse på tværs af bus, tog, metro og lokalbaner – og med en automatisk optankningsaftale har man altid gyldig billet ved hånden. Det har danskerne for alvor taget til sig - der er i dag mere end 2 millioner aktive rejsekort.”

”At vi nu tager afsked med Bjørn, skal ses som udtryk for, at selskabet er kommet så langt, at udviklingsprojektet nu anses for færdiggjort. Bestyrelsen har konkluderet, at det nu er rette tid at iværksætte overgangen til næste generation af ledelse, som kan fortsætte den langsigtede drift og udvikling af Rejsekortet. Vi har derfor påbegyndt rekrutteringen af ny administrerende direktør for Rejsekort A/S. Vi er glade for, at Bjørn Wahlsten fortsætter på posten indtil rekrutteringen er afsluttet.”, siger Jesper Bramming.

Bestyrelsesformand Jesper Bramming E-mail - Telefon: 70 20 40 08 Mobiltelefon: -

• Optankning:
    • Når du tanker dit rejsekort op på rejsekort.dk, så husk når du kommer til skærmbilledet ”Vælg betalingskort”, at klikke på ”Nyt betalingskort”, hvis der ikke på skærmbilledet er henvist til et betalingskort.