Brug af cookies på Rejsekort.dk

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Når du fortsætter med at bruge rejsekort.dk, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om brugen af cookies her.

Rejs Nemt app opdateret

26. maj. 2016 kl. 12:19
Appen Rejs Nemt bliver opdateret med nye funktioner, som gør det nemt at indrapportere tekniske fejl
De nye funktionaliteter i Rejs nemt app’en er:

  • Kunderne kan indrapportere fejl ved rejsekortudstyret, eksempelvis hvis de opdager at en kortlæser er ude af drift. Kunden sender via app’en fejlmeldingen direkte til Rejsekort A/S via en ny funktion i app’en.
  • Kunderne kan få en kvittering på deres gennemførte rejse gennem app’en. Kvittering gemmes enten som billede på mobilen eller sendes som mail til kundens mailadresse. Der kan fremfindes kvittering på alle gennemførte rejser inden for 3 måneder.
  • Et nyt “vælg rejse” flow er blevet etableret, som sikrer, at kunden endnu nemmere kan igangsætte en ny rejse. En indtastet rejse sikrer dig et overblik over prisen på din rejse og de transportmidler samt skift som foretages.
  • En ny indstillingsmulighed gør det muligt at gøre check ind- og ud påmindelser lydløse.

Direktør Benny Pedersen ser frem til de nye funktionaliteter i Rejs nemt app’en, ”Vi får nu mulighed for, at få kundernes hjælp til at kunne få indrapporteret fejl og defekt på rejsekortudstyr i busser og på stationer direkte til Rejsekort, så fejlene hurtigst muligt kan blive udbedret. Kundernes får nu også mulighed for at få en kvittering for deres rejse".

Vi er glade for at Rejsekort A/S fortsat vil støtte op om app projektet, så vi har mulighed for at tilgodese de ønsker som rejsekortkunderne har haft. Vi er desuden altid åbne for feedback og forslag til hvordan man fortsat kan forbedre appen fremadrettet” slutter Alexander Dircks Olander.

Om Rejs Nemt:
Rejs Nemt er en Rejsekort app, som er udviklet med støtte fra Rejsekort A/S og har over 61.000 downloads. Appen blev lanceret d. 26. januar 2015 og har til formål at hjælpe rejsekort-rejsende med at tilgå informationer og hjælpende værktøjer under deres rejse.

App’ens funktionaliteter:
  • Se din saldo på dit rejsekort
  • Se din rejsehistorik
  • Se prisen på en rejse
  • Bliv påmindet om check ind & ud på din rejse
  • Fejlmelding af defekt rejsekortudstyr
  • Kvittering for en gennemført rejse
  • Modtag driftsinformation direkte fra Rejsekort A/S
Appen er gratis tilgængelig på Google Play(Android) og App Store(iOS).

Kontaktinformation:
Alexander Dircks Olander, Medstifter, New Danish Design, alexander@newdanishdesign.dk, telefon 5379 3131

Kontakt:

Driftsdirektør Benny Pedersen E-mail bennyp@rejsekort.dk Telefon: Mobiltelefon: 33 43 24 00
  • DSB, Metroselskabet og Movia gennemførte i nat en af de største reformer af priserne i kollektiv transport på Sjælland siden 1970’erne. Det skete mellem kl. 24.00 og kl. 6.00, da en lang række store it-systemer, salgskanaler og billetprodukter fra de tre trafikselskaber blev samstemt til de nye priser – Takst Sjælland.
  • Natten til søndag 15. januar harmoniseres priser, rabatter og billetter i bus, tog og metro på Sjælland.
  • Fra søndag d. 15. januar bliver det muligt at bruge sit rejsekort i hele Danmark, når FynBus åbner op for brugen af det nationale kort i alle busser på Fyn og Langeland.
  • Rejsekort A/S ændrer fra midten af marts 2017 kortbestemmelserne for rejsekort privat og pendlerkort. Ændringerne varsles i henhold til lovgivningen to måneder før ikrafttræden og indebærer blandt andet indførelse af strammere regler og gebyrer i forbindelse med misbrug af rejsekort.
  • Lancering af rejsekortprodukter til pendlere er den vigtigste indsats i 2017, der skal gøre det lettere at bruge rejsekort i den offentlige transport. Pendlere har i flere år efterspurgt en løsning på rejsekort, der også tilgodeser deres behov, og den er nu på vej med den nye handlingsplan for rejsekort for 2017.

Beskyt dine personlige data

Læs dette inden du går videre
  • På rejsekort.dk lægger vi stor vægt på at beskytte dine data. Derfor er hjemmesiden udformet på en måde, der sikrer kommunikationen mellem din computer og os.
    • Bemærk:
    • Kære kunde. Vær opmærksom på, at hvis du benytter funktionen tilbagebetaling på din selvbetjeningsside, spærrer du samtidig dit rejsekort.
    • Hvis du har en tank-op aftale, og vælger at nedsætte tank-op-beløbet fra de foreslåede 300 kr. og/eller nedsætter antallet af gange, der maksimalt tankes op pr. døgn, fra de foreslåede to, så risikerer du, at du ikke har penge nok til en længere rejse.
    • For at du kan logge på selvbetjeningen med NemID, skal du være CPR-valideret. Hvis du ikke er CPR-valideret, kan du gøre det ved at logge på selvbetjeningen med brugernavn og adgangskode og dernæst klikke på 'Valider CPR' øverst på siden.

Inden du køber


  • På rejsekort.dk lægger vi stor vægt på at beskytte dine data. Derfor er hjemmesiden udformet på en måde, der sikrer kommunikationen mellem din computer og os.
  • Hvis andre bruger den computer, du bestiller dit rejsekort på, skal du sørge for at lukke alle vinduer ned, inden du forlader computeren. Sådan beskytter du dine personlige oplysninger.
    • Når du bestiller dit rejsekort online, skal du i øvrigt:
    • Være 15 år og myndig
    • Have en e-mail adresse
    • Evt. bruge et billede
    • Være registreret i det danske folkeregister
    • NB: Fortrydelsesreglerne i forbrugeraftaleloven gælder ikke ved køb af rejsekort.