Opdateret aktionsliste for rejsekort pr. 20/11-2014

20. nov. 2014 kl. 13:30
Trafikselskaberne i Danmark og Rejsekort A/S vil med aktionslisten give en status på de aktiviteter der er i gang, samt give et overblik over de områder, der berører kunderne og generelt har været oppe i den offentlige debat.

Markedschef Thomas Boe Bramsen E-mail tbb@rejsekort.dk Telefon: +45 3343 2435 Mobiltelefon: +45 2428 3673
  • Opdateret 15. september 2016

Forudbetaling på rejsekort og selvbetjening er blandt de områder, som trafikvirksomhederne i Danmark har forbedret i 2015. I 2016 tages en app til at indmelde et for sent check ud i drift, og der er fortsat fokus på at forbedre kundeoplevelsen med rejsekort.
  • Ekstra Bladet og TV2 omtaler i dag den 2.9.2016 en sag om nogle personer, som har kopieret indeholdet på en rejsekortchip og misbrugt kopien til at optanke et andet rejsekort. Kopieringen er sket via en app på en mobiltelefon. Efterfølgende kunne de gennemføre rejser og gentagende gange optanke deres rejsekort med kopien af det oprindelige rejsekort.
  • Efter en idekonkurrence i 2015 med mange gode forslag har Rejsekort nu udviklet appen, som har fået navnet Check Udvej.
  • 15. januar 2017 varsler både en afslutning for nuværende FynBus-produkter og en start for FynBus’ overgang til rejsekort. Fra denne dag er det nemlig muligt at benytte rejsekort i alle FynBus’ busser.
  • Appen Rejs Nemt bliver opdateret med nye funktioner, som gør det nemt at indrapportere tekniske fejl

• Bemærk:
    • Kære kunde. Vær opmærksom på, at hvis du benytter funktionen tilbagebetaling på din selvbetjeningsside, spærrer du samtidig dit rejsekort.
    • Hvis du har en tank-op aftale, og vælger at nedsætte tank-op-beløbet fra de foreslåede 300 kr. og/eller nedsætter antallet af gange, der maksimalt tankes op pr. døgn, fra de foreslåede to, så risikerer du, at du ikke har penge nok til en længere rejse.
    • For at du kan logge på selvbetjeningen med NemID, skal du være CPR-valideret. Hvis du ikke er CPR-valideret, kan du gøre det ved at logge på selvbetjeningen med brugernavn og adgangskode og dernæst klikke på 'Valider CPR' øverst på siden.