Brug af cookies på Rejsekort.dk

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Når du fortsætter med at bruge rejsekort.dk, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om brugen af cookies her.

Tidligere driftsinformationer

  • Stop for fejlagtig adgang til fakturaer

    Den 15. august. 2016 blev Rejsekort kontaktet, af en journalist fra Version2, Mediehuset Ingeniøren, som gjorde Rejsekort opmærksom på, at der på selvbetjeningssiden var et sikkerhedsproblem, som betød at en kunde på sin egen side, ved åbning af en af sine egne fakturaer, ved særlig manipulation kunne få adgang til at se en vilkårlig anden kundes faktura. Adgangen til andre kunders fakturaer bestod i adgang til en pdf kopi af fakturaen, der indeholder sædvanlig fakturainformation, dvs. kundens navn, adresse, dato, fakturanummer, og lignende, samt oplysninger om foretagen optankning (sted og faktureret beløb). Adgangen har ikke omfattet CPR nummer eller følsomme persondata.

    Der blev straks oprettet en sikkerhedsincident hos leverandøren Thales. Sagen blev undersøgt og bekræftet, og der blev leveret en korrektion den 17. august der forhindrer adgangen. Hændelsen skyldes en fejl i en facilitet der leveredes med seneste software version primo juli 2016, hvor muligheden for at se egne fakturaer blev introduceret, hvilket ikke tidligere var muligt. Der er ingen kunder der har været berørt af fejlen.

    Forventet løst: 22-08-2016
  • 13/07-2016

    Tilbagebetaling af penge til rejsekortkunder

    I forbindelse med opdatering af rejsekortsystemet opstod desværre en mindre fejl som har betydet at rejsekort ikke kan tilbagebetale penge til nogen kunder som f. eks. har lukket deres rejsekort og skal have deres saldo tilbagebetalt.

    Rejsekort har nu fundet fejlen og vil tilbagebetale beløbet til kundernes NemKonto mandag den 18. juli 2016. For at kunne foretage udbetaling til en kundes Nemkonto, skal kunden være ID valideret på selvbetjeningen på rejsekort.dk

    Vi vil derfor opfordre de rejsekortkunder, som endnu ikke har ID valideret sig med NemID på rejsekort.dk selvbetjeningen, til hurtigst muligt at logge sig ind på rejsekort.dk selvbetjeningen med deres NemID, således at pengene hurtigst muligt kan blive udbetalt.

    Rejsekort Kundecenter vil i den efterfølgende periode, kontakte de kunder som ikke har ID valideret sig med NemID for at aftale, hvorledes de vil have deres tilgodehavender tilbagebetalt.

    Forventet løst: 01-08-2016
  • 02/09-2015

    Hændelse i forbindelse med IBMs opdatering af systemer, herunder rejsekortsystemet 22. august 2015

    I forbindelse med en opdatering hos IBM den 22. august opstod en beklagelig fejl i rejsekortsystemet, som har bevirket, at der er 754 tilfælde hvor en kundes navn, rejsekortnummer eller faktureringsoplysninger er blevet synlige for en anden kunde. Fejlen har endvidere bevirket at der i perioden 23-25. august i nogle af disse tilfælde er sket fakturering for automatisk optankning på en tank-op aftale til den forkerte kunde. Fejlen er løst og trafikselskaberne er i gang med et kontakte de berørte kunder. Rejsekort beklager fejlen. Kunderne vil naturligvis blive holdt skadesløse.

    Kunderne har hele tiden kunnet rejse normalt på sine rejsekort.

    Rejsekort A/S har bedt om en redegørelse fra Thales, der er leverandør af rejsekortsystemet, om hvorledes en sådan en fejl overhovedet kan opstå og også for at sikre, at det ikke gentages.

    Rejsekort A/S og Thales var ikke informeret af IBM om opdateringen.
    Forventet løst: 01-01-0001
  • 25/04-2016

    Betalingsaftaler og tank-op på selvbetjeningen

    Rejsekort A/S har konstateret, at der i nogle tilfælde har været problemer med overførslen af oprettede betalingsaftaler, slettede betalingsaftaler og ændrede optankningsbeløb fra selvbetjeningen til brugerens rejsekort.

    Fejlen betyder, at de berørte kunder enten kan have fået et andet optankningsbeløb end det, som var bestilt, eller have fået lukket sin betalingsaftale uden at dette var hensigten.

    Fejlen er rettet, og Rejsekort A/S er ved at identificere, hvilke kunder der kan være omfattet. Konstaterer du selv en af ovenstående hændelser bedes du kontakte Rejsekort kundecenter på telefon 70 11 33 33, der kan hjælpe med at rette fejlen.
    Forventet løst: 25-04-2016
  • Problemer med tidsangivelse af din rejse – for mere information se under Aktuelle driftsinformationer under Kundeservice.

    Natten til søndag d. 28. september under opdateringen af stationer og busser til rejsekortversion 5, blev det opdaget, at noget af rejsekortudstyret registrerede en forkert tid for rejsen på rejsekortet.

    Fejlen betød, at nogle rejser fejlagtigt blev prisfastsat ud fra en forkert tidstakst. Rejsekort A/S efteranalyserer i øjeblikket alle rejser, så vi sikrer, at kunder, der er blevet opkrævet forkert tidstakst, kompenseres, således at kunden alene betaler for rejsens længde.

    Kompensationen vil herefter, indenfor nogle uger, blive indsat på de berørte kunders NEM konto. Rejsekort A/S beklager de gener som nogle kunder har oplevet.

    Forventet løst: 28-09-2014
  • 27/10-2016

    Forkert afregning af rejser i Check Udvej

    Ved en fejl i appen Check Udvej er rejser på en række rejsekort blevet afregnet ad flere omgange. Der er tale om en enkeltstående fejl, som betyder, at der er trukket for stort et beløb på omkring 80 rejsekort, mens der er indsat for stort et beløb på godt 200 rejsekort. Fejlen er rettet, og beløbene er ved at blive trukket/tilbageført.

    Vi beklager generne for de berørte kunder.
    Forventet løst: 01-01-0001
  • Tank-op-aftaler

    Rejsekort har efter en gennemgang af systemet fundet en fejl. Fejlen har betydet, at der i 16 tilfælde fejlagtigt er tanket op på en kundes rejsekort via en anden kundes betalingsaftale. Rejsekort Kundecenter vil i de kommende dage kontakte de berørte kunder, og de kunder, der har lidt tab, vil blive kompenseret. Rejsekorts leverandør har rettet fejlen og vil i den kommende tid sikre, at der ikke er flere tilfælde. Vi beklager fejlen!
    Forventet løst: 27-02-2015
  • 26/11-2016

    Problemer når der ændres adresse på selvbetjeningen

    Nogle kunder vil opleve at få vist en fejlside, når de gemmer adresse ændringer. Kunden vil blive bedt om at klikke sig tilbage til login-skærmen

    Hvis kunden derefter logger ind igen og kigger på sine oplysninger, vil de se at ændringen til adressen ER sket, på trods af fejlbeskeden.

    Vi arbejder på, at løse fejlen.
    Forventet løst: 01-12-2016
  • Opdatering af Rejsekortsystemet

    Vær opmærksom på, at selvbetjeningen her på rejsekort.dk er lukket fra fredag 26. september kl. 16:00 til søndag 28. september kl. 22:00 - læs mere her.

    Har du ikke en tank-op-aftale, så husk at tanke op i god tid inden weekendens rejser! I løbet af natten til søndag 28. september kan du desuden opleve kortvarige udfald af udstyr på stationerne.

    Forventet løst: 19-09-2014
  • Der kan opleves problemer med at foretage check ind og check ud i nogle busser i hovedstadsområdet - klik her for yderligere driftinformation.

    Da du i dag kan opleve problemer med Rejsekort i nogle af Movias busser i hovedstadsområdet, opfordres du til at lave check-in/check-ud hver gang, du skifter transportmiddel.

    Du skal forsøge at checke ind i bussen. Hvis det ikke er muligt, skal rejsekortet vises til chaufføren. Ved fortsat rejse med andet transportmiddel skal du checke ind som normalt.

    Har du rejst med Movia i dag og ikke har kunnet checke ud, skal du bruge link til kontaktformularen nedenfor og vælge det sidste punkt: Kan ikke checke ind/ud af Movia busser 16.04.2014. Problemet er nu isoleret således, at det er linjerne 21 til 191, som er berørt. Det vil sige linje: 21, 22, 26, 30, 32, 33 ,35, 36, 40, 42, 66, 68, 71, 72, 73, 74, 77, 78, 101A, 102A, 103, 104E, 106, 108, 109, 110R, 116, 117, 118, 119, 120, 123, 127, 128, 130, 132, 133, 134, 135, 137,139, 141, 142, 143, 145, 147, 149, 150S, 151, 152, 153E, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 173E, 176, 179, 182, 183, 184, 185, 190, 191.

    Opdatering klokken 14.55:
    Nu har vi fundet fejlen og er i fuld gang med at rette den. Rejsekortet virker igen i alle Movias busser fra torsdag morgen.


    Forventet løst: 16-04-2014
  • Sådan får du refunderet din forudbetaling eller prisen på en billet i forbindelse med problemerne med rejsekortsystemet den 14. februar 2014.

    Alle kunder som har haft et manglende check ud fredag den 14 februar, vil blive kontaktet og få refunderet din forudbetaling fratrukket den billigste rejse i dette takstområde. Refusionen vil foregå via nem konto. Udbetalingen vil foregå hurtigst muligt i løbet af de kommende uger.

    Hvis du har et Rejsekortet anonymt, bedes du henvende dig til kundecentret.

    Alle kunder som har købt en anden billettype i forbindelse med manglende mulighed for check ind, vil få refunderet forskellen mellem billettens pris og rejsekortprisen. Disse kunder, skal henvende sig via kontaktformularen på www.rejsekort.dk/kundeservice/kontaktformular.aspx. Vælg Refusion af billet 14.2.2014 og udfyld felterne. Bemærk rejsekortnummer skal oplyses.
    Forventet løst: 28-02-2014
  • Driftsproblemer fredag den 14. februar

    Vores leverandør fik desværre kørt en forkert opdatering ud på rejsekort udstyret fredag d. 14 februar, som bevirkede, at check ind og check ud ikke kunne foretages på samtlige stationer og en del busser. Da fejlen blev observeret, blev der sendt en ny og korrekt opdatering ud. De fleste stationer og busser var opdateret ca. kl. 15 fredag d. 14 februar, der var dog busser, som ikke kom i garage, og de var derfor først opdateret korrekt lørdag morgen d. 15 februar.

    Forventet løst: 01-01-0001
  • Fejl i tidsrabatter for ’Ung’ og ’Pensionist’

    I forbindelse med takstændringen 19. januar 2014 blev tidsrabatten ændret på rejser for kundetyperne ’Ung’ og ’Pensionist’ bl.a. ved rejser i weekenden.

    På grund af en fejl ifm. den nævnte ændring, kan kunder, der har rejst til såkaldt DSB-takst, dvs. mellem takstområder*, med kundetypen ’Ung’ eller ’Pensionist’, have fået en forkert tidsrabat på rejser foretaget på fredage, lørdage og søndage i perioden 19. januar til 15. februar 2014.

    Du kan selv regne den korrekte rejsepris ud på rejseplanen.dk. Vær opmærksom på, at du skal indtaste kundetypen ’Ung’ eller ’Pensionist’ og en rejse på en fredag, lørdag eller søndag i ovenfor anførte tidsinterval for at finde den korrekte pris med tidsrabatten fratrukket.

    Fejlen blev rettet den 14/15. februar, og vedrører altså kun rejser, der allerede er foretaget. Det er ikke nødvendigt at henvende sig til Rejsekort Kundecenter, da alle berørte kunder automatisk vil få den manglende rabat udbetalt til deres Nemkonto.

    OBS: Fejlen berører ikke kunder, der har rejst lokalt, dvs. inden for takstområder*.

    *Se takstområderne på kortet her

    Forventet løst: 01-03-2014

Inden du køber


  • På rejsekort.dk lægger vi stor vægt på at beskytte dine data. Derfor er hjemmesiden udformet på en måde, der sikrer kommunikationen mellem din computer og os.
  • Hvis andre bruger den computer, du bestiller dit rejsekort på, skal du sørge for at lukke alle vinduer ned, inden du forlader computeren. Sådan beskytter du dine personlige oplysninger.
    • Når du bestiller dit rejsekort online, skal du i øvrigt:
    • Være 15 år og myndig
    • Have en e-mail adresse
    • Evt. bruge et billede
    • Være registreret i det danske folkeregister
    • NB: Fortrydelsesreglerne i forbrugeraftaleloven gælder ikke ved køb af rejsekort.

Beskyt dine personlige data

Læs dette inden du går videre
  • På rejsekort.dk lægger vi stor vægt på at beskytte dine data. Derfor er hjemmesiden udformet på en måde, der sikrer kommunikationen mellem din computer og os.
    • Optankning:
    • Når du tanker dit rejsekort op på rejsekort.dk, så husk når du kommer til skærmbilledet ”Vælg betalingskort”, at klikke på ”Nyt betalingskort”, hvis der ikke på skærmbilledet er henvist til et betalingskort.