Brug af cookies på Rejsekort.dk

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Når du fortsætter med at bruge rejsekort.dk, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om brugen af cookies her.

Selvbetjening

Selvbetjening

  • Klik på linket i den e-mail, du modtager fra noreply@rejsekort.dk. Vær opmærksom på at du skal klikke på linket og bekræfte din kundeprofil til selvbetjeningen inden for 30 dage, fra du modtager e-mailen. Vælg en adgangskode på minimum syv og maksimum 15 karakterer bestående af mindst ét stort bogstav og mindst ét tal. Brug dit brugernavn og din adgangskode, hver gang du logger ind på selvbetjening.rejsekort.dk.

    Hvis du har oprettet dig på selvbetjeningen men har glemt dit kodeord, kan du få sendt et nyt til din mail gennem dette link.
  • Hvis du ikke kan logge på selvbetjeningen, vil det typisk skyldes en af to ting:

    1) Linket i bekræftelsesmailen skal aktiveres inden for 30 dage, fra du modtager det. Virker linket ikke, er det formentlig fordi, de 30 dage er overskredet - bestil et nyt bekræftelseslink ved at klikke her.

    Linket kan kun bruges én gang. Og du skal gennemføre hele forløbet og oprette din adgangskode, før din adgang til selvbetjeningen er etableret.

    Kan du ikke få linket til at virke, kan du kopiere hele linket (URL’en) til adresselinjen i din browser og klikke ’enter’.

    2) Hvis du har oprettet dig på selvbetjeningen men har glemt dit kodeord, kan du få sendt et nyt til din mail gennem dette link.
  • Når du spærrer et rejsekort på selvbetjeningen, vil restsaldoen på det spærrede rejsekort sættes ind på din NemKonto. Den vil dog stadig fremgå under ’Mit rejsekort’ på selvbetjeningen.
  • Hvis der står "E-pung administration" under 'Mine rejser', skyldes det med al sandsynlighed, at du har tilmeldt en tank-op-aftale, som er blevet aktiveret. Det kan fx også være fordi, du har tilføjet et nyt betalingskort til din tank-op-aftale.

  • Hvis du ser informationen ”Ukendt rejse” under ”Mine rejser” på selvbetjeningen, betyder det, at rejsekortudstyret ikke har kunnet finde ud af, hvor du har checket ind eller ud. Er dette er tilfældet, kan det betyde, at du får hele eller en del af din rejse gratis - du kommer aldrig til at betale for meget.

  • Det kan skyldes flere ting, bl.a. at der kan være lidt forsinkelse i registreringen af dine rejser i rejsekortsystemet, også selvom du har checket korrekt ind og ud. Uanset hvad årsagen er, har det ingen betydning for rejsens pris, der altid er udregnet korrekt.
  • Hvis du er oprettet som bruger på selvbetjeningen før d. 26. september 2014 og ønsker at logge ind med NemID, skal du ID valideres først. Start med at logge ind med brugernavn og adgangskode og gå til siden ”Mine oplysninger” for at validere dig. Først herefter kan du logge ind med NemID.

    Du kan kun validere ID for den kunde, der nu er logget ind.

    Hvis du fx er logget ind på dit barns konto, er det altså dit barns NemID og CPR-nr. der skal bruges. Hvis dit barn ikke har NemID, kan barnet ikke valideres på selvbetjeningen.

    Hvis du har valideret dit barns konto med dit eget nemID, vil dit navn fremgå under "Mine oplysninger". Er dette tilfældet, skal du ringe til Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33.


  • Hvis du køber dit rejsekort med betalingskort, tager det generelt 3-5 dage, fra du bestiller dit kort, til du modtager det. For nogle kundetyper samt for bestillinger foretaget uden betalingskort, går der dog 2 uger. Du kan se, hvor lang tid det vil tager for kundetype, når du påbegynder dit køb

  • Du kan i øjeblikket opleve, at der på selvbetjeningen står, at du har bestilt en tank-op-aftale, på trods af du har været inde for at opsige den. Dette er en visningsfejl - det bagvedliggende system har registreret opsigelsen af din tank-op-aftale korrekt. 

  • Du kan få brug for at ændre i de personlige oplysninger, du opgav, da du bestilte dit rejsekort personligt eller rejsekort flex. Fx hvis du skifter navn eller adresse.

    Sådan gør du:
    Log på selvbetjeningen på rejsekort.dk, klik på ”Mine oplysninger” i menuen til venstre, og klik derefter på ”Ret mine oplysninger” nederst på den viste side. Har du ikke mulighed for selv at ændre oplysningerne via selvbetjeningen på rejsekort.dk, skal du ringe til Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33.

    Har du fået nyt dankort, som skal registreres til din tank-op-aftale kan du læse, hvordan du gør her.
  • 28. marts 2015 gennemfører Rejsekort A/S en såkaldt datavalidering, der matcher oplysninger om alle kunder registreret med CPR-nummer i rejsekortsystemet mod CPR-registerets oplysninger.

    Indholdet af en række felter i rejsekortsystemet vil blive overskrevet med oplysningerne fra CPR-registeret for at sikre, at oplysningerne i rejsekortsystemet er korrekte og opdaterede.

    Når du logger ind på selvbetjeningen, kan du derfor opleve:

    • - at dine navne- og/eller adresseoplysninger er ændret.
    • - at du under ’Mine oplysninger’ ikke længere får besked om, at dit CPR-nummer ikke er valideret.
    • - at din fødselsdato er rettet, hvis der tidligere har optrådt en forkert dato.
    • - at du nu kan logge på selvbetjeningen med NemID uden at få en fejlmeddelelse.

Inden du køber


  • På rejsekort.dk lægger vi stor vægt på at beskytte dine data. Derfor er hjemmesiden udformet på en måde, der sikrer kommunikationen mellem din computer og os.
  • Hvis du bestiller dit rejsekort fra en computer et sted, hvor andre kan kigge dig over skulderen, skal du være opmærksom på ikke at blive afluret, når du skriver følsomme oplysninger som fx CPR- nummer og betalingskortoplysninger.
  • Hvis andre bruger den computer, du bestiller dit rejsekort på, skal du sørge for at lukke alle vinduer ned, inden du forlader computeren. Sådan beskytter du dine personlige oplysninger.
    • Når du bestiller dit rejsekort online, skal du i øvrigt:
    • Være 18 år og myndig
    • Have en e-mail adresse
    • Evt. bruge et billede
    • Være registreret i det danske folkeregister
    • NB: Fortrydelsesreglerne i forbrugeraftaleloven gælder ikke ved køb af rejsekort.

Beskyt dine personlige data

Læs dette inden du går videre
  • På rejsekort.dk lægger vi stor vægt på at beskytte dine data. Derfor er hjemmesiden udformet på en måde, der sikrer kommunikationen mellem din computer og os.