Brug af cookies på Rejsekort.dk

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Når du fortsætter med at bruge rejsekort.dk, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om brugen af cookies her.

Selvbetjening

Selvbetjening

  • Er der på oversigten over dine rejser, stoppestedsnavne eller stationsnavne, som du ikke mener at have rejst til eller fra, skal du kontakte Rejsekort Kundecenter, som vil hjælpe med at afklare sagen.

  • Hvis du har oprettet dig på selvbetjeningen men har glemt dit brugernavn eller din adgangskode, kan du få sendt et nyt til din mail gennem dette link.

  • Hvis du har problemer med at logge på selvbetjeningen med NemID, skyldes det formodentligt, at du endnu ikke er CPR valideret. Du CPR-validerer dig ved at logge på selvbetjeningen med brugernavn og adgangskode, hvorefter du klikker på ’Mine oplysninger’ i venstre-menuen. Klik herefter på knappen ’Valider CPR’ øverst på siden og følg guiden. Når du har valideret dit CPR kan du efterfølgende logge ind med NemID.
  • Hvis du lige har oprettet dig som rejsekortkunde uden brug af NemID, og vil logge på selvbetjeningen for første gang, skal du bruge det bekræftelseslink, du modtager på email. Klik på linket, bekræft din kundeprofil og vælg en adgangskode for at få adgang til selvbetjeningen.

    Bemærk at linket i bekræftelsesmailen skal aktiveres inden for 30 dage, fra du modtager mailen, og at linket kun kan benyttes én gang. Virker linket ikke, er det formentlig fordi, de 30 dage er overskredet, eller fordi du allerede har klikket på det tidligere – bestil et nyt bekræftelseslink ved at klikke her.

    Hvis du har oprettet dig som rejsekortkunde med brug af NemID, har du adgang til selvbetjeningen, så snart du har gennemført oprettelsen. Husk at vælge fanen ’NemID’, når du kommer til log ind-skærmen.

    På selvbetjeningen kan du under ’Mine oplysninger’ vælge brugernavn og adgangskode, som du fremover kan bruge til at logge ind med.


  • Når du spærrer et rejsekort på selvbetjeningen, vil restsaldoen på det spærrede rejsekort sættes ind på din NemKonto. Den vil dog stadig fremgå under ’Mit rejsekort’ på selvbetjeningen.
  • Hvis der står "E-pung administration" under 'Mine rejser', skyldes det med al sandsynlighed, at du har tilmeldt en tank-op-aftale, som er blevet aktiveret. Det kan fx også være fordi, du har tilføjet et nyt betalingskort til din tank-op-aftale.

  • Det kan skyldes flere ting, bl.a. at der kan være lidt forsinkelse i registreringen af dine rejser i rejsekortsystemet, også selvom du har checket korrekt ind og ud. Uanset hvad årsagen er, har det ingen betydning for rejsens pris, der altid er udregnet korrekt.
  • Hvis du er oprettet som bruger på selvbetjeningen før d. 26. september 2014 og ønsker at logge ind med NemID, skal du ID valideres først. Start med at logge ind med brugernavn og adgangskode og gå til siden ”Mine oplysninger” for at validere dig. Først herefter kan du logge ind med NemID.

    Du kan kun validere ID for den kunde, der nu er logget ind.

    Hvis du fx er logget ind på dit barns konto, er det altså dit barns NemID og CPR-nr. der skal bruges. Hvis dit barn ikke har NemID, kan barnet ikke valideres på selvbetjeningen.

    Hvis du har valideret dit barns konto med dit eget nemID, vil dit navn fremgå under "Mine oplysninger". Er dette tilfældet, skal du ringe til Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33.


  • Hvis du køber dit rejsekort med betalingskort, tager det generelt 3-5 dage, fra du bestiller dit kort, til du modtager det. For nogle kundetyper samt for bestillinger foretaget uden betalingskort, går der dog 2 uger. Du kan se, hvor lang tid det vil tager for kundetype, når du påbegynder dit køb

  • Du kan i øjeblikket opleve, at der på selvbetjeningen står, at du har bestilt en tank-op-aftale, på trods af du har været inde for at opsige den. Dette er en visningsfejl - det bagvedliggende system har registreret opsigelsen af din tank-op-aftale korrekt. 

  • Du kan få brug for at ændre i de personlige oplysninger, du opgav, da du bestilte dit rejsekort personligt eller rejsekort flex. Fx hvis du skifter navn eller adresse.

    Sådan gør du:
    Log på selvbetjeningen på rejsekort.dk, klik på ”Mine oplysninger” i menuen til venstre, og klik derefter på ”Ret mine oplysninger” nederst på den viste side. Har du ikke mulighed for selv at ændre oplysningerne via selvbetjeningen på rejsekort.dk, skal du ringe til Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33.

    Har du fået nyt dankort, som skal registreres til din tank-op-aftale kan du læse, hvordan du gør her.
  • 28. marts 2015 gennemfører Rejsekort A/S en såkaldt datavalidering, der matcher oplysninger om alle kunder registreret med CPR-nummer i rejsekortsystemet mod CPR-registerets oplysninger.

    Indholdet af en række felter i rejsekortsystemet vil blive overskrevet med oplysningerne fra CPR-registeret for at sikre, at oplysningerne i rejsekortsystemet er korrekte og opdaterede.

    Når du logger ind på selvbetjeningen, kan du derfor opleve:

    • - at dine navne- og/eller adresseoplysninger er ændret.
    • - at du under ’Mine oplysninger’ ikke længere får besked om, at dit CPR-nummer ikke er valideret.
    • - at din fødselsdato er rettet, hvis der tidligere har optrådt en forkert dato.
    • - at du nu kan logge på selvbetjeningen med NemID uden at få en fejlmeddelelse.

Beskyt dine personlige data

Læs dette inden du går videre
    • Bemærk:
    • Kære rejsekortkunde.
      Vær opmærksom på, at selvbetjeningen på rejsekort.dk er lukket fra fredag den 1. juli kl. 18 til lørdag den 2. juli kl. 14.

      Tank derfor op i god tid, så du er klar til weekendens rejser!

      Mens vi opdaterer, kan du tanke op på rejsekortautomaterne på stationerne, hvis du ikke har penge nok til at rejse.

      Vi beklager ulejligheden.

Beskyt dine personlige data

Læs dette inden du går videre
    • Bemærk:
    • Kære rejsekortkunde.
      Vær opmærksom på, at selvbetjeningen på rejsekort.dk er lukket fra fredag den 1. juli kl. 18 til lørdag den 2. juli kl. 14.

      Tank derfor op i god tid, så du er klar til weekendens rejser!

      Mens vi opdaterer, kan du tanke op på rejsekortautomaterne på stationerne, hvis du ikke har penge nok til at rejse.

      Vi beklager ulejligheden.

Inden du køber


  • På rejsekort.dk lægger vi stor vægt på at beskytte dine data. Derfor er hjemmesiden udformet på en måde, der sikrer kommunikationen mellem din computer og os.
  • Hvis andre bruger den computer, du bestiller dit rejsekort på, skal du sørge for at lukke alle vinduer ned, inden du forlader computeren. Sådan beskytter du dine personlige oplysninger.
    • Når du bestiller dit rejsekort online, skal du i øvrigt:
    • Være 18 år og myndig
    • Have en e-mail adresse
    • Evt. bruge et billede
    • Være registreret i det danske folkeregister
    • NB: Fortrydelsesreglerne i forbrugeraftaleloven gælder ikke ved køb af rejsekort.

Beskyt dine personlige data

Læs dette inden du går videre
    • Bemærk:
    • Kære rejsekortkunde.
      Vær opmærksom på, at selvbetjeningen på rejsekort.dk er lukket fra fredag den 1. juli kl. 18 til lørdag den 2. juli kl. 14.

      Tank derfor op i god tid, så du er klar til weekendens rejser!

      Mens vi opdaterer, kan du tanke op på rejsekortautomaterne på stationerne, hvis du ikke har penge nok til at rejse.

      Vi beklager ulejligheden.