Brug af cookies på Rejsekort.dk

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Når du fortsætter med at bruge rejsekort.dk, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om brugen af cookies her.

Kundeservice

Vi bliver ofte stillet de samme spørgsmål, og derfor har samlet de emner, som flest kunder spørger til.

Betalingsoplysninger

Hvordan ændrer jeg mine betalingsoplysninger?

Har du fået et nyt Visa/dankort, skal du forny din tank-op-aftale, hvis du ønsker, at den skal fortsætte – det gør du på selvbetjeningen her på rejsekort.dk (se hvordan her), på udvalgte salgssteder (se hvilke her) eller ved at ringe til Rejsekort Kundecenter.

Fornyer du ikke selv din tank-op-aftale, får du i stedet en faktura for dine tank-op fra det trafikselskab, der administrerede din tank-op-aftale.

Log på

Hvorfor kan jeg ikke logge på selvbetjeningen?

Med et rejsekort personligt eller et rejsekort flex får du adgang til selvbetjeningen her på rejsekort.dk. Du opretter din konto på selvbetjeningen ved at klikke på linket i den mail, du modtager fra noreply@rejsekort.dk inden for 30 dage.

Hvis du ikke kan logge på selvbetjeningen, er det formentlig fordi:
  • Der er gået mere end 30 dage, siden du modtog mailen med dit bekræftelseslink – bestil et nyt her. Vær opmærksom på, at linket kun kan bruges én gang, og at du skal gennemføre hele forløbet og oprette din adgangskode, før din konto på selvbetjeningen er oprettet. Kan du ikke få linket til at virke, kan du kopiere hele linket (URL’en) til adresselinjen i din browser og trykke ’enter’.
  • Du har glemt dit kodeord. Få tilsendt et nyt her.
  • Du endnu ikke er CPR valideret. For at logge ind med NemID skal du være CPR valideret. Du CPR-validerer dig ved at logge på selvbetjeningen med brugernavn og adgangskode, hvorefter du klikker på ’Mine oplysninger’ i venstre-menuen. Klik herefter på knappen ’Valider CPR’ øverst på siden og følg guiden. Nu kan du logge ind med NemID.

Modtaget faktura

Hvorfor har jeg modtaget en faktura og hvad skal jeg gøre?

Der kan være to grunde til, at du bliver opkrævet en betaling via faktura:
  • Du har bestilt dit rejsekort på rejsekort.dk uden brug af dankort eller andet betalingskort. Fakturaen lyder på 100/150 kr., og dækker dels en saldo på kr. 100,00, til at rejse for, dels kortprisen på 0/50 kr.
  • Det dankort, du har knyttet til din tank-op-aftale, er enten spærret eller udløbet, og fordi pengene for dine tank-op ikke kan trækkes, får du en faktura i stedet. Når du betaler fakturaen, betaler du altså for en tank-op, der allerede er overført til dit rejsekort, og som du måske allerede har rejst for. Sådan knytter du et nyt dankort til din tank-op-aftale.

Fejl i 'mine rejser'

Der mangler informationer i 'mine rejser' på selvbetjeningen

Er der noget, du ikke forstår i oversigten over ’Mine rejser’ på selvbetjeningen, vil det typisk være en af følgende ting.
  • Der står "E-pung administration". Det skyldes sandsynligvis, at du har bestilt en tank-op-aftale, som nu er blevet aktiveret. Eller at du har knyttet et nyt betalingskort til din tank-op-aftale.
  • Der står ”Ukendt rejse”. Det betyder, at rejsekortudstyret på den pågældende rejse ikke har kunnet finde ud af, hvor du har checket ind eller ud. Er det er tilfældet, tilbagefører rejsekortsystemet enten hele eller en del af din rejses pris. Du kommer aldrig til at betale for meget for din rejse.
  • Din rejse er registreret med en eller flere forkerte destinationer, og der er muligvis trukket en forkert pris for rejsen. Det skyldes, at det rejsekortudstyr, du har benyttet, ikke har været korrekt indstillet. Derfor: Genkender du ikke en eller flere destinationer, der er registreret under ’Mine rejser’, kan du kontakte Rejsekort Kundecenter for at få hjælp – og få refunderet en eventuel meromkostning.

Rabattrin

Hvordan optjener jeg rabat på mine rejser?

Rabattrin er et udtryk for hvor meget mængderabat, du skal have på dine rejser i indeværende måned – baseret på, hvor og hvor meget du har rejst gennem de seneste tre måneder. Vær opmærksom på, at rabatten gøres op fra den dag, kortet blev taget i brug første gang (følger ikke kalendermånederne). Du optjener mængderabat på én af tre forskellige rabattællere: Øst for Storebælt, Vest for Storebælt eller rejser Over Storebælt.

Opgørelsen af rejser på hver rabattæller sker via rabatpoint, der løbende lægges sammen og hver måned omsættes til et rabattrin fra 0 til 7 på de tre rabattællere. Rabattrinnet svarer til en procentvis besparelse på dine rejser. Dit aktuelle rabattrin bestemmes ud fra den af de tre sidste måneder, hvor du har optjent flest rabatpoint.

Du kan altid se dine rabattrin på en rejsekortautomat eller på selvbetjeningen.

Forudbetaling

25

Hvorfor skal jeg betale forud for hver rejse?

Forudbetaling er et beløb, der trækkes på dit rejsekort, hver gang du starter en rejse. Beløbet afhænger af din kort- og kundetype. Forudbetalingen er for eksempel 25 kr. for en for en voksen med et rejsekort personligt. Forudbetalingen sikrer, at der er dækning på dit rejsekort for i hvert fald en del af rejsen.

Find de forskellige priser på forudbetaling i de aktuelle priser for rejser.

Når du afslutter din rejse og checker ud, modregnes forudbetalingen i rejsens pris og forskellen trækkes enten fra eller sættes ind på dit rejsekort afhængigt af, om rejsen har kostet mere eller mindre end forudbetalingen. Husk, at du som minimum skal have et beløb svarende til forudbetalingen på dit rejsekort for at kunne starte en rejse.

Restsaldo på spærret kort

Hvad sker der med restsaldoen, når jeg spærrer mit rejsekort?

Hvis du spærrer dit rejsekort, overføres en eventuel restsaldo til den NemKonto (kortprisen refunderes dog ikke). Har du ikke et CPR-nr. og dermed ingen NemKonto, skal du kontakte Rejsekort Kundeservice på 70 11 33 33.”

Manglende rejsedata

Hvorfor er information om mine rejser forsinket?

Dine rejsedata kan være op til 24 timer undervejs, før du kan se dem på selvbetjeningen. Der kan dog være lidt forsinkelse i registreringen af dine rejser i rejsekortsystemet, også selvom du har checket korrekt ind og ud. Uanset hvor lang tid det tager, før du kan se dine rejsedata på selvbetjeningen, vil den pris du betalte for rejsen altid være korrekt.

Tank-op

Hvordan sætter jeg penge på mit rejsekort?

Når du skal tanke dit rejsekort op, kan du gøre det et af følgende steder:
  • På selvbetjeningen her på rejsekort.dk (gælder ikke rejsekort anonymt). Log ind på selvbetjeningen, vælg det beløb, du vil tanke op med (mindst 100 kr. og højst 2.100 kr.) og betal med dankort eller en anden form for betalingskort. Vær opmærksom på, at der kan gå op til 5 timer før din tank-op er overført til udstyr på stationer. I busser kan der gå op til 24 timer.
  • På en rejsekortautomat på DSB-, Arriva Tog- og Metrostationer. Læg dit rejsekort i automatens blå punkt, vælg beløb, og betal med dankort eller anden form for betalingskort. Din tank-op er overført til dit rejsekort med det samme.
  • På de fleste salgssteder – se hvilke her.

Tank-op-aftale

toa

Hvordan virker en tank-op-aftale og kan jeg ændre beløbet?

Med rejsekort personligt eller flex kan du få en tank-op-aftale: Når saldoen på dit rejsekort kommer under et aftalt beløb, overfører aftalen automatisk penge fra dit dankort. Så er du rejseklar. For at indgå en tank-op-aftale skal du være fyldt 18 år og have et dankort. Tank-op-aftalen er gebyrfri.

Som forælder eller værge kan du oprette en tank-op-aftale på dit barns rejsekort. Det kræver, at du selv har et rejsekort med en aktiv tank-op-aftale.

Læs mere om tank-op-aftale til børn her.

På selvbetjeningen kan du selv vælge, hvornår, hvor ofte og med hvilket beløb, du vil have tanket dit rejsekort op – dog mindst 100 kr. Når du bestiller en tank-op-aftale, skal du aktivere den ved at bruge dit rejsekort inden for 30 dage, fra du bestilte aftalen. Ellers bliver aftalen annulleret. Ønsker du at stoppe din tank-op-aftale, kan du gøre det på selvbetjeningen eller på et salgssted.

Hvis du har fået nyt dankort eller dit nuværende snart udløber, skal du knytte det nye kort til din tank-op-aftale - læs mere her.

Glemt check ud

Hvad sker der, hvis jeg glemmer at checke ud?

Hvis du glemmer at checke ud, betaler du forudbetalingen for din rejse – uanset hvor langt du har rejst.

Undlader du flere gange at checke ud inden for en periode på 12 måneder, kan Rejsekort A/S spærre dit rejsekort efter to skriftlige advarsler. Vær opmærksom på at Rejsekort Kundecenter ikke kan hjælpe dig med at checke ud, men kommer du i tanke om det inden for maksimumtiden (se maksimumstider her), kan du måske stadig nå det. Du kan checke ud på rejsekortudstyr på stationer og i busser. Rejsens pris vil blive beregnet ud fra placeringen af den kortlæser, du checker ud på samt den tid der er gået fra dit første check ind – se en oversigt her.

Kontakt Rejsekort Kundecenter

Spær dit rejsekort

Du kan spærre dit rejsekort døgnet rundt på selvbetjeningen eller ved at ringe til Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33

Ring til os

Finder du ikke svar her på hjemmesiden, er du velkommen til at kontakte Rejsekort Kundecenter.


Åbningstider
Hverdage: 08:00 - 18:00
Lørdage: 10:00 - 15:00
Søn- og helligdage: Lukket

70 11 33 33

Skriv til os

Har du ikke akut brug for svar, kan du skrive til os via vores kontaktformular.

 

Vi svarer hurtigst muligt. 

Beskyt dine personlige data

Læs dette inden du går videre
  • På rejsekort.dk lægger vi stor vægt på at beskytte dine data. Derfor er hjemmesiden udformet på en måde, der sikrer kommunikationen mellem din computer og os.
    • Bemærk:
    • Kære kunde. Vær opmærksom på, at hvis du benytter funktionen tilbagebetaling på din selvbetjeningsside, spærrer du samtidig dit rejsekort.
    • Hvis du har en tank-op aftale, og vælger at nedsætte tank-op-beløbet fra de foreslåede 300 kr. og/eller nedsætter antallet af gange, der maksimalt tankes op pr. døgn, fra de foreslåede to, så risikerer du, at du ikke har penge nok til en længere rejse.
    • For at du kan logge på selvbetjeningen med NemID, skal du være CPR-valideret. Hvis du ikke er CPR-valideret, kan du gøre det ved at logge på selvbetjeningen med brugernavn og adgangskode og dernæst klikke på 'Valider CPR' øverst på siden.

Inden du køber


  • På rejsekort.dk lægger vi stor vægt på at beskytte dine data. Derfor er hjemmesiden udformet på en måde, der sikrer kommunikationen mellem din computer og os.
  • Hvis andre bruger den computer, du bestiller dit rejsekort på, skal du sørge for at lukke alle vinduer ned, inden du forlader computeren. Sådan beskytter du dine personlige oplysninger.
    • Når du bestiller dit rejsekort online, skal du i øvrigt:
    • Være 18 år og myndig
    • Have en e-mail adresse
    • Evt. bruge et billede
    • Være registreret i det danske folkeregister
    • NB: Fortrydelsesreglerne i forbrugeraftaleloven gælder ikke ved køb af rejsekort.

Beskyt dine personlige data

Læs dette inden du går videre
  • På rejsekort.dk lægger vi stor vægt på at beskytte dine data. Derfor er hjemmesiden udformet på en måde, der sikrer kommunikationen mellem din computer og os.
    • Bemærk:
    • Kære kunde. Vær opmærksom på, at hvis du benytter funktionen tilbagebetaling på din selvbetjeningsside, spærrer du samtidig dit rejsekort.
    • Hvis du har en tank-op aftale, og vælger at nedsætte tank-op-beløbet fra de foreslåede 300 kr. og/eller nedsætter antallet af gange, der maksimalt tankes op pr. døgn, fra de foreslåede to, så risikerer du, at du ikke har penge nok til en længere rejse.
    • For at du kan logge på selvbetjeningen med NemID, skal du være CPR-valideret. Hvis du ikke er CPR-valideret, kan du gøre det ved at logge på selvbetjeningen med brugernavn og adgangskode og dernæst klikke på 'Valider CPR' øverst på siden.

Beskyt dine personlige data

Læs dette inden du går videre
  • På rejsekort.dk lægger vi stor vægt på at beskytte dine data. Derfor er hjemmesiden udformet på en måde, der sikrer kommunikationen mellem din computer og os.
    • Bemærk:
    • Kære kunde. Vær opmærksom på, at hvis du benytter funktionen tilbagebetaling på din selvbetjeningsside, spærrer du samtidig dit rejsekort.
    • Hvis du har en tank-op aftale, og vælger at nedsætte tank-op-beløbet fra de foreslåede 300 kr. og/eller nedsætter antallet af gange, der maksimalt tankes op pr. døgn, fra de foreslåede to, så risikerer du, at du ikke har penge nok til en længere rejse.
    • For at du kan logge på selvbetjeningen med NemID, skal du være CPR-valideret. Hvis du ikke er CPR-valideret, kan du gøre det ved at logge på selvbetjeningen med brugernavn og adgangskode og dernæst klikke på 'Valider CPR' øverst på siden.