Brug af cookies på Rejsekort.dk

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Når du fortsætter med at bruge rejsekort.dk, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om brugen af cookies her.

Få et overblik over dine rejser

Med rejsekort kan du nemt få overblik over, hvor og hvor meget du har rejst. Og over hvad hver enkelt rejse har kostet.

Du får overblik over dine rejser:

  • På de rejsekortautomater, der står på stationer. Her kan du se dine seneste 5 rejser.

  • På selvbetjeningen her på rejsekort.dk under menupunktet ’Mine rejser’. Her kan du se dine rejser for den seneste uge, den seneste måned eller flere måneder tilbage i tid.

Når du vil se dine rejser på selvbetjeningen, skal du være opmærksom på, at der går noget tid, før rejserne dukker op. I langt de fleste tilfælde bliver dine rejsedata opsamlet dagligt, men der kan være en vis forsinkelse. Med nogle busrejser kan der gå op til en uge, før data er opsamlet og registreret på selvbetjeningen. Det skyldes, at opsamlingen først sker, i det øjeblik bussen kører i garage, og bussens data bliver overført til rejsekortsystemet.

Den korrekte saldo bliver dog gemt på chippen i dit rejsekort, så du kan altid få adgang til den reelle saldo på en rejsekortautomat eller et salgssted.


Forstår du ikke din rejsehistorik?

Er der noget, du ikke forstår i oversigten over ’Mine rejser’ på selvbetjeningen, vil det typisk være en af følgende ting.

  • Der står "E-pung administration". Det skyldes sandsynligvis, at du har bestilt en tank-op-aftale, som nu er blevet aktiveret. Eller at du har knyttet et nyt betalingskort til din tank-op-aftale.

  • Der står ”Ukendt sted”. Det betyder i de fleste tilfælde at du har rejst uden at checke ud - derfor ved rejsekortsystemet ikke, hvor din rejse sluttede. I enkelte tilfælde kan det også skyldes, at rejsekortudstyret på den pågældende rejse ikke har kunnet finde ud af, hvor du har checket ind eller ud. Er det tilfældet, vil du enten betale for den del af rejsen, vi kan se du har foretaget, ellers vil du ikke betale for den foretagne rejse. Du kommer aldrig til at betale for meget for din rejse.

  • Der står "Kontrolmærke" i din rejsehistorik. Et kontrolmærke betyder, at dit rejsekort har været i kontakt med rejsekortudstyr, da du blev kontrolleret på din rejse.

  • Din rejse er registreret med en eller flere forkerte destinationer, og der er muligvis trukket en forkert pris for rejsen. Det skyldes, at det rejsekortudstyr, du har benyttet, ikke har været korrekt indstillet. Derfor: Genkender du ikke en eller flere destinationer, der er registreret under ’Mine rejser’, kan du kontakte Rejsekort Kundecenter for at få hjælp – og få refunderet en eventuel meromkostning.
Log ind på selvebtjeningen

Hjalp denne side dig?

Inden du køber


  • På rejsekort.dk lægger vi stor vægt på at beskytte dine data. Derfor er hjemmesiden udformet på en måde, der sikrer kommunikationen mellem din computer og os.
  • Hvis andre bruger den computer, du bestiller dit rejsekort på, skal du sørge for at lukke alle vinduer ned, inden du forlader computeren. Sådan beskytter du dine personlige oplysninger.
    • Når du bestiller dit rejsekort online, skal du i øvrigt:
    • Være 15 år og myndig
    • Have en e-mail adresse
    • Evt. bruge et billede
    • Være registreret i det danske folkeregister
    • NB: Fortrydelsesreglerne i forbrugeraftaleloven gælder ikke ved køb af rejsekort.

Beskyt dine personlige data

Læs dette inden du går videre
  • På rejsekort.dk lægger vi stor vægt på at beskytte dine data. Derfor er hjemmesiden udformet på en måde, der sikrer kommunikationen mellem din computer og os.
    • Optankning:
    • Når du tanker dit rejsekort op på rejsekort.dk, så husk når du kommer til skærmbilledet ”Vælg betalingskort”, at klikke på ”Nyt betalingskort”, hvis der ikke på skærmbilledet er henvist til et betalingskort.