Rejser
Gå til siden Konto og opsætning→
Hvis mobilforbindelsen bliver afbrudt under rejsen på grund af tekniske problemer, eller hvis appen ikke længere fungerer (hvis batteriet f.eks. løber tør for strøm, eller der sker et systemnedbrud), bliver du automatisk checket ud efter 15 minutter, og din rejse vil ikke længere være aktiv. Hvis problemet løses inden for 15 minutter (fx ved genstart af telefon), forbliver rejsen aktiv.
For at vi kan registrere din rejse med Rejsekort som app korrekt, skal du aktivere appens placerings- og lokaliseringstjenester.
Hvornår bruger vi din lokation?
- Vi registrerer lokationsdata, når Rejsekort som app er synlig på din skærm, eller når du er checket ind i appen.
- Hvis du har åbnet appen uden at checke ind, og appen ligger i baggrunden, dvs. gemt bag en anden app, har vi ikke adgang til din lokationsdata.
- Når du er checket ind i appen, bruger vi udelukkende din lokation til at kortlægge din rejse ved at lave et match mellem GPS’en i din telefon, de stationer eller stoppesteder du kører forbi og køreplaner fra Rejseplanen.
- Vi stopper registreringen af dine lokationsoplysninger, når du har checket ud, og systemet har beregnet din rute og pris.
Vi bruger udelukkende din lokation til at:
- kortlægge de rejser, du gennemfører
- dokumentere din rejse
- beregne den korrekte pris for rejsen
- påminde dig om manglende check ud
- checke dig ud automatisk (smart check ud-funktion i appen)
- sikre, at du fortsat vil være checket ind og har en gyldig billet hvis appen eller din telefon utilsigtet lukker ned
Hvorfor skal du dele din lokation ’Altid’ på iPhone?
Hvis du har en iPhone, skal du slå lokationsdeling til ’altid’. Apples styresystem er sat sådan op, at vi skal have adgang til de rejsendes lokalitet ’altid’, for at Apple vil give os lov til at sikre, at:
- billetten er gyldig, selv hvis appen lukkes ned – enten af kunden selv, eller fordi telefonen opdaterer eller slukkes.
- Vi bruger desuden din lokation til at minde dig om at checke ud, hvis vi kan se, at du ikke længere rejser, men stadig er checket ind i appen.
Vi bestræber os på at levere den bedst mulige oplevelse, når du rejser med Rejsekort som app med kollektiv transport. Du kan læse mere om vores databehandling i vores privatlivspolitik her:
Hvis prisen for din rejse er forkert, skal du hurtigst muligt kontakte Rejsekort Kundecenter. Det kan du gøre ved at ringe til Rejsekort Kundecenter på tlf. 70 11 33 33. Tast først 3 for Rejsekort, og dernæst 2 for Rejsekort som app. Du kan også skrive til os via kontaktformularen i Rejsekort som app under din rejse i rejsehistorikken.
Har du brug for hjælp, kan du ringe til Rejsekort Kundecenter på tlf. 70 11 33 33. Tast først 3 for Rejsekort og dernæst 2 for Rejsekort som app.
Du kan også kontakte os via kontaktformularen i appen. Der er både en kontakformular under den enkelte rejse i rejsehistorikken og en kontaktformular under "Kontakt" i hovedmenuen.
Det er også muligt at benytte Kontaktformularen på hjemmesiden.
På vores hjemmeside kan du også finde vejledninger, video-guides og svar på de oftest stillede spørgsmål.
Vær opmærksom på, at du i appen kun vil kunne se de rejser, som du har taget med Rejsekort som app. Tilsvarende kan du kun se dine rejser på Rejsekort som kort, når du logger på Selvbetjeningen. Mængderabat optjent på det ene registreres ikke på det andet.